Polestar 2

De Polestar 2 is een indrukwekkende auto die qua design en prestaties serieus kan concurreren met de Tesla Model 3. Het voordeel van de Polestar 2 is dat het interieur veel hoogwaardiger aanvoelt dan bij de Model 3, terwijl de prijzen gelijk zijn. Ook heeft de Polestar 2 een grotere laadruimte en is er meer beenruimte voor passagiers op de achterbank. Nadelen zijn onder andere het minder uitgebreide snelladersnetwerk en de iets kleinere panoramadak.

Polestar 2 Laat Tesla Model 3 Achter Zich

De Polestar 2 is een serieus alternatief voor de Tesla Model 3. Misschien is hij wel beter. We leggen uit waarom. De Polestar 2 ziet er duur uit en heeft een minimalistisch design. Het interieur is milieuvriendelijk en premium. Ook heeft de auto goede prestaties, een grote actieradius en snelladen.

Polestar 2 Vs Mercedes EQC: Welke Komt Het Verst Op Eén Acculading?

In een uitgebreide test voor Auto Review verbruikte de Polestar 2 geen 19,3, maar 25,5 kWh per 100 kilometer. Daarmee kwamen we op een werkelijke actieradius van 298 kilometer, inclusief het verbruik tijdens de prestatiemetingen. Tijdens onze testweek scoorde de Mercedes EQC een verbruik van 24,0 kWh/100 km, waarmee we 333 kilometer ver kwamen. Wie heel netjes rijdt en veel stadsverkeer aandoet, hoeft pas 100 kilometer later op jacht naar een laadpaal. Tegenover het hogere stroomverbruik stelt de Polestar betere snellaadcapaciteiten. Althans, in theorie.

Polestar 2 Vs Mercedes EQC

In een vergelijkende test tussen de Polestar 2 en de Mercedes EQC bleek de Polestar in veel opzichten beter te zijn. De Polestar is lichter, goedkoper, heeft meer luxe en comfort, en is ook nog eens beter voor het milieu. Alleen met zijn karige 3 jaar mobiliteitsgarantie kan de Polestar niet tegen de Mercedes op.

De Polestar 2 Is Beter Dan De Tesla Model 3

De Polestar 2 is een serieus alternatief voor de Tesla Model 3, en dat komt door verschillende factoren. De auto heeft een uniek design, is goed uitgerust en rijdt lekker. Daarnaast is de prijs van de Polestar 2 aantrekkelijk, waardoor het een interessante optie is voor mensen die op zoek zijn naar een elektrische auto.

Polestar 2 Standard Range Single Motor: Actieradius

De Polestar 2 Standard range Single motor is een zuinige auto die bijna 400 kilometer kan rijden op een volle batterij. Het basismodel van de Polestar 2 is 13,7 procent zuiniger dan de Polestar 2 Launch Edition en komt dicht in de buurt van zijn opgegeven actieradius: 372 kilometer (WLTP: 415 km).

Polestar 2 Standard Range Single Motor Review

De Polestar 2 Standard range Single motor is een goedkopere versie van de begeerlijke Polestar 2. Het nieuwe basismodel kost 45.900 euro en biedt minder batterijen, minder motoren en minder luxe. De Polestar 2 Standard range Single motor is de simpelste versie met één elektromotor van 224 pk en een accupakket van 64 kWh. Er is ook een versie met een grotere batterij van 78 kWh (Long range Single Motor: 49.900 euro). De versie daarboven heeft ook de grotere batterij én twee elektromotoren (53.900 euro). Alle drie de modellen zijn prettig rijdende auto's met one pedal driving en een stille cabine.

Polestar 2 Long Range Single Motor Review

De Polestar 2 Long Range Single Motor is een interessante optie voor mensen die op zoek zijn naar een elektrische auto met een hoge actieradius. De auto biedt alle voordelen van de Standard Range versie, zoals een stille en comfortabele rit, goede prestaties en een hoogwaardig dashboard, maar heeft ook een accu met een grotere capaciteit, waardoor de actieradius toeneemt tot 540 kilometer.

Polestar 2 Long Range Single Motor - Extra Actieradius Voor Lange Afstanden

De Polestar 2 is een elektrische auto die in het najaar van 2020 naar Nederland en België kwam. De auto was toen alleen verkrijgbaar met een Long range dual motor, maar in 2021 kwam daar een Standard range single motor bij. En nu is er ook een Long range single motor.

DeLong range single motor is 49.900 euro en heeft een accupakket van 75 kWh. Het stroomverbruik is 17,0 kWh/100 km en je kunt ongeveer 440 kilometer rijden voordat je weer moet stekkeren.

Het grootste verschil tussen de Long range single motor en de Standard range single motor is dat je 4000 euro meer betaalt voor 100 kilometer extra actieradius.

Polestar 2 Verslaat Cupra Born Op Testcircuit

De Polestar 2 heeft zich bewezen als een snelle en wendbare auto op het testcircuit. Hij haalt een gemiddelde snelheid van 67 km/h en keert binnen 10,50 meter. De Cupra Born doet het qua comfort en ruimte beter, maar is minder wendbaar.

Polestar 2 Vs Cupra Born: Comfort Test

De Polestar 2 is een elektrische auto die comfortabeler is dan de Cupra Born. De Cupra Born heeft scherper getekende neus, gemeen kijkende koplampen en verder omlaag getrokken voorklep. Aan de achterkant ­herken je de Cupra aan de lichtstrip die de lampunits met elkaar verbindt. Vanbinnen is de Cupra Born mooier dan de ID.3, maar niet zaligmakend voor de beleving aan boord. De Polestar 2 heeft mooiere materialen en zit strakker in elkaar, maar is minder comfortabel dan de Cupra Born.

De Polestar 2: Een Auto Met Een Grote Actieradius

De Polestar 2 is een elektrische auto die verrassend ver reikt. In onze actieradiustest kwam hij op de achttiende plek, maar dat is niet het enige waar hij goed in is. Hij heeft ook een goede prestatie op de weg en is erg comfortabel.

Polestar 2 Gaat Tesla Model 3 Concurrent Worden

De Polestar 2 is een volledig elektrische hatchback die weleens een grote Tesla Model 3-concurrent kan gaan worden. De Polestar 2 heeft een vermogen van 408 pk en een batterij van 78 kWh, waarmee hij een actieradius heeft van maximaal 470 kilometer. Hij is optioneel te bestellen met een trekhaak en mag een geremde aanhangwagen van 1500 kilo trekken. Zijn Amerikaanse concurrent is minder sterk (351 pk), heeft een iets kleinere batterij (75 kWh), maar haalt op papier een bereik van 560 kilometer.

Pimp Je Polestar 2 Met Zweeds Goud

De Polestar 2 is een volledig elektrische 5-deurs hatchback die je extra sportief kunt maken door het optionele Performance Pack te bestellen. Voor 6000 euro krijg je onder andere Brembo-remklauwen, handmatig instelbare Öhlins Dual Flow Valve dempers en 20-inch lichtmetalen wielen. Het pakket bevat ook remklauwen, ventieldoppen en veiligheidsgordels die zijn uitgevoerd in 'Zweeds goud'.

Polestar 2 Is Gearriveerd!

De nieuwe Polestar 2 is eindelijk in Europa gearriveerd. Het elektrische model is bedoeld om de Tesla Model 3 te gaan concurreren en heeft een aantal interessante features. Zo beschikt hij over een grotere batterij dan zijn Amerikaanse concurrent, waardoor hij een bereik van 470 kilometer kan halen. Ook is de Polestar 2 optioneel te bestellen met een trekhaak, waarmee je caravan of aanhangwagen tot wel 1500 kilo kunt trekken. Al met al lijkt de Polestar 2 een sterke concurrent te worden voor de Tesla Model 3.

Polestar 2: Actieradius Gemeten Bij 130 En 100 Km/H

We hebben de officiële actieradius van de Polestar 2 met 78 kWh-accupakket getest. Bij 130 km/h is de actieradius 300 kilometer en bij 100 km/h is de actieradius 395 kilometer. De Polestar 2 is dus zuiniger als je 100 km/h rijdt.

Polestar 2 Snelladen

Bjorn Nyland testte de Polestar 2 en ontdekte dat het niet sneller laadt dan de Tesla Model 3. Het laadvermogen van de Polestar 2 is in theorie 150 kW, maar in praktijk (net) niet. Bij de Ionity-snellader zag Nyland een piek van 135 kW. De Tesla Model 3 haalt zonder blikken of blozen 250 kW. Dat is bijna dubbel zo snel!

Polestar 2 Schoner Dan Verwacht

Polestar geeft toe dat de Polestar 2 minder 'schoon' is dan je denkt. Het Chinees-Zweedse merk roept andere autofabrikanten op om open te zijn over de klimaatimpact van hun modellen en geeft zelf het goede voorbeeld door een rapport te publiceren over de CO2-uitstoot van de Polestar 2. Uit de LCA blijkt dat de Polestar 2 pas na 80.000 kilometer schoner is dan een Volvo XC40 met verbrandingsmotor.

Polestar 2: Wereldwijde Terugroepactie

Polestar heeft een softwareprobleem ontdekt in de nieuwe Polestar 2. In thuisland Zweden zijn daardoor een paar auto's midden op straat stilgevallen. Gelukkig is het probleem vroeg aan het licht gekomen, waardoor er wereldwijd niet meer dan 2200 Polestar 2's terug hoeven naar de garage.

Na berichten in de media heeft Polestar bevestigd dat er een softwarefout zit in de aansturing van de batterij. In zeldzame gevallen kan dat leiden tot het plotseling stilvallen van de auto (sturen en remmen kan nog wel), die daarna niet meer is op te starten. Voor zover bekend is dat in Zweden een paar keer gebeurd.

En dus start Polestar een terugroepactie. Alle tot nu toe uitgeleverde Polestar 2's moeten naar de garage voor een update (de fiks kan kennelijk niet 'over the air' gebeuren). Dat zijn er wereldwijd zo'n 2200. Noorwegen en Zweden waren de eerste landen waar de Tesla Model 3-concurrent op de markt kwam, daarna was het de beurt aan onder meer Duitsland en Nederland.

Het Idee Achter De Polestar 2

Het idee achter de Polestar 2 is een unieke combinatie van Zweedse design, Chinese technologie en elektrische aandrijving. De auto is ontstaan uit een studiemodel van Volvo en is bedoeld om de V40 hatchback op te volgen. De Polestar 2 heeft een minimalistisch design, maar is toch imposant en herkenbaar. Het interieur is opgeruimd en veganistisch.

De Polestar 2 - Uniek In Zijn Soort

De Polestar 2 is een unieke elektrische auto, die bijzondere features heeft zoals een staand touchscreen in het midden van het dashboard en een digitaal instrumentarium achter het stuur. Het Google-besturingssysteem geeft de bestuurder antwoord op veel vragen en maakt navigatie gemakkelijk. Ook heeft de auto een inklapbare trekhaak waaraan je zelfs een aanhanger kunt hangen die maximaal 1500 kilo weegt.

Polestar 2: De Auto Met Het Kleinste Klimaatfootprint

De Polestar 2 is een elektrische auto die, in tegenstelling tot vele andere EV's, al na 50.000 km schoner is dan een Volvo XC40 met verbrandingsmotor. Dit komt door de manier waarop de accu's worden geproduceerd en de wereldwijde elektriciteitsmix. Na 80.000 kilometer is de Polestar 2 zelfs schoner dan wanneer je dezelfde afstand zou afleggen met een Tesla Model 3.

Voordelen Van De Polestar 2

De Polestar 2 blinkt in veel opzichten uit, maar met een elektrische auto vergen sommige zaken in de winter een beetje extra aandacht. Het voordeel van veel dynamiek is dat de auto geweldig rijdt en de sprint naar 100 km/h duurt slechts 4,7 seconden. Ook heeft de Polestar 2 een groot accupakket waardoor de actieradius 470 kilometer is. Daarnaast kun je met one-pedal driving erg soepel afremmen en hoef je het rempedaal niet meer te gebruiken. Bovendien laadt de auto snel op, binnen 40 minuten is de batterij weer 80% vol. Het nadeel van elektrisch rijden in de winter is dat de actieradius korter is dan de theoretische waarde.

Polestar 2 Inleveren Voor Goedkope Versie

Als je de Polestar 2 wilt hebben voor een prijs van ongeveer 40.000 euro, dan moet je wat inleveren. Het basismodel krijgt een kleiner accupakket en één elektromotor in plaats van twee. Daarnaast zal er op luxe en franje worden ingeleverd.

Polestar 2 Wordt Goedkoper

Polestar lanceert twee nieuwe versies van de Polestar 2. Een daarvan heeft een veel grotere actieradius, beide zijn een stuk goedkoper. De Standard Range heeft voorwielaandrijving, een kleinere batterij (64 kWh tegenover 78 kWh) en een marginaal kleinere actieradius (maximaal 440 kilometer). Zijn enkele elektromotor is 224 pk sterk en levert een koppel van 330 Nm. Boven de Standard Range Single Motor staat de Polestar 2 Long Range Single Motor. En voor een vanafprijs van 49.900 euro lijkt dat ons de versie die je moet hebben. Hij heeft voorwielaandrijving, een 231 pk en 330 Nm sterke elektromotor, en een elektrische actieradius van zo'n 540 kilometer. In feite is de Longe Range Single Motor de bestaande Polestar 2, maar dan minus één elektromotor. Zijn accupakket is 78 kWh groot. Dan de Polestar 2 die we al kennen. Het model heet nu Long Range Dual Motor, is nog steeds 408 pk en 660 Nm sterk, en haalt onveranderd een bereik van maximaal 480 kilometer. Al lees je in onze actieradiustest van de Polestar 2 dat hij op de snelweg met geen mogelijkheid zo ver komt. Voorheen was de Long Range Dual Motor er alleen als 59.800 euro kostende Launch Edition. Nu zijn er twee versies: de gewone voor 53.900 euro en de Launch Edition voor 59.900 euro.

Polestar 2 Long Range Dual Motor Krijgt Vermogensboost

Polestar biedt nu een over-the-air-update aan, die de aandrijflijn van de Long Range Dual Motor een heel stuk krachtiger maakt. De nieuwe programmatuur tilt de twee elektromotoren van 408 pk en 660 Nm naar 476 pk en 680 Nm. Het resultaat is een 0 naar 100 km/h-sprint in 4,4 seconden. Dat was 4,7 seconden.

Polestar 2 Arctic Circle: De Ultieme Ijsracer

De Polestar 2 Arctic Circle is de ultieme ijsracer. Hij is sneller en wendbaarder dan een standaard Polestar 2, dankzij aanpassingen aan de vering, het stuur en de banden. Bovendien heeft hij meer vermogen door een over-the-air-update. Het exterieur is aangepast met speciale 19-inch rallywielen, een unieke kleurstelling, led-lampen op de neus en een andere voorbumper. Ook het interieur is afgewerkt met goudgele details. Helaas gaat deze extreme Polestar niet in productie.

Polestar 2 Wordt Sneller En Verder

De Polestar 2 Standard Range Single Motor krijgt een grotere batterij, een sterkere elektromotor én nieuwe kleuren en wielen. Dus kom je sneller, stijlvoller verder, want de actieradius van de goedkoopste Polestar 2 komt nu rond de 474 kilometer te liggen.

Polestar 2 BST Edition 270 Is Exclusiever Dan Een Supercar!

Polestar heeft met de BST Edition 270 een auto gecreëerd die exclusiever is dan elke andere supercar. Met zijn 476 pk en 680 Nm koppel is deze auto echt een krachtpatser. Aanpassingen aan het onderstel, verstelbare Öhlins-dempers, een veerpootbrug vóór en 20 procent stijvere veren maken de BST Edition 270 tot een ware prestatiebeest. Alleen 15 van deze unieke auto's komen naar Nederland, dus wees er snel bij als je er eentje wilt bemachtigen!

Exclusieve Polestar (2) verhalen

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties

Zoeken