Nieuws

Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto

Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto

In 2020 starten Opel en de ADAC met de eerste merkencup voor elektrische auto’s: de e-Rally Cup. De rallyauto is gebaseerd op de nieuwe Opel Corsa-e met een actieradius van 330 kilometer. Hoe ver de Opel Corsa-e Rally op een acculading komt, durven we alleen te raden: misschien 150 kilometer?

De Opel Corsa-e Rally is niet opgevoerd - zijn elektromotor levert nog gewoon 136 pk en 160 Nm. De eerste elektrische rallyauto ter wereld krijgt wel rallyophanging met McPherson-veerpoten en kogelgewrichten vóór. Om de motor en transmissie te ontzien, is bodembescherming geplaatst. De inzittenden worden op hun beurt beschermd door een geïntegreerde rolkooi.

Opel Corsa-e Rally weegt 1400 kilo

De motorkap en de achterklep hebben quick-release sluitingen en op het dashboard siert een rallysportdisplay met data-logger. En wat is een rallyauto zonder een arsenaal koplampen? Zulke extra verlichting moet van de optielijst komen. De Corsa-e Rally is een paar millimeter breder en hoger dan zijn straatbroertje. Hij weegt ongeveer 1400 kilo.

Prijs: minder dan 50.000 euro

De Opel Corsa-e Rally wordt ontwikkeld in Rüsselsheim. Voor seizoen 2020/2021 van de ADAC Opel e-Rally Cup staan vijftien auto's in de planning. De prijs bedraagt netto minder dan 50.000 euro.

De officiële onthulling van de elektrische Corsa met rallytalent is tijdens de IAA in Frankfurt (12 tot 22 september).

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto
Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto
Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto
Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto
Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto
Opel Corsa-e verandert in elektrische rallyauto
Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot.
Lees meer »

Zoeken