BMW steekt de draak met Tesla

Met naam en toenaam de draak steken met een ander merk om jezelf beter voor de dag te laten komen; aan de andere kant van de Atlantische oceaan is het volstrekt normaal. Niet zelden levert het ook hilarische reclamespots op, maar deze commercials van BMW, waarbij overduidelijk Tesla wordt aangevallen, eindigen beide met gemende gevoelens. Want is het wel geheel terecht wat de Duitsers beweren?
Wachten
Voor BMW allemaal redenen om deze bedrijfsstrategie van Tesla eens nader te belichten in twee commercials vol bijtende spot. Want, zo menen Duitsers, 'Je kan een voorschot betalen en wachten. Je kan je naam op een lijst zetten en wachten. Je kan in de rij gaan staan en wachten. Of je kan rijden'. Waarin dan? In een 330e Plug-in-Hybrid.Echter, wat BMW – natuurlijk bewust – vergeet is dat Tesla-klanten op een elektrische auto wachten en niet op een of andere plug-in-hybride. Daarnaast: een betaalbare, stijlvolle elektrische auto met een meer dan gemiddelde actieradius (+300 kilometer), daarop moet je bij BMW ook wachten. Tot 2018? Dat weten ze alleen in München...