Nieuws

BMW steekt de draak met Tesla

BMW steekt de draak met Tesla

Met naam en toenaam de draak steken met een ander merk om jezelf beter voor de dag te laten komen; aan de andere kant van de Atlantische oceaan is het volstrekt normaal. Niet zelden levert het ook hilarische reclamespots op, maar deze commercials van BMW, waarbij overduidelijk Tesla wordt aangevallen, eindigen beide met gemende gevoelens. Want is het wel geheel terecht wat de Duitsers beweren?

Toegegeven, ook wij hebben ons eventjes achter de oren gekrabd toen hordes mensen geen moment aarzelden om een aanbetaling (van 1.000 dollar) te doen voor een Tesla die pas ergens in 2018 op de oprit kan staan. En dan moet alles nog meezitten ook, want al die reeds bestelde exemplaren van de auto in kwestie – de Model 3 – zullen niet in een dag uitgeleverd worden. Zelfs niet in een jaar, wat betekent dat het gros van de Model 3-adepten pas in 2019 of zelfs later kan rijden.

Wachten

Voor BMW allemaal redenen om deze bedrijfsstrategie van Tesla eens nader te belichten in twee commercials vol bijtende spot. Want, zo menen Duitsers, 'Je kan een voorschot betalen en wachten. Je kan je naam op een lijst zetten en wachten. Je kan in de rij gaan staan en wachten. Of je kan rijden'. Waarin dan? In een 330e Plug-in-Hybrid.

Echter, wat BMW – natuurlijk bewust – vergeet is dat Tesla-klanten op een elektrische auto wachten en niet op een of andere plug-in-hybride. Daarnaast: een betaalbare, stijlvolle elektrische auto met een meer dan gemiddelde actieradius (+300 kilometer), daarop moet je bij BMW ook wachten. Tot 2018? Dat weten ze alleen in München...

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Redactie
Door Redactie

Zoeken