Volkswagen vindt zichzelf niet langer 'Das Auto'

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg zou een nuchter iemand zeggen. En dat is precies wat Volkswagen binnenkort gaat doen in haar reclame-uitingen. Het merk zegt namelijk vaarwel tegen de slogan 'Das Auto'.
Terug naar het volk
De leidinggevenden van de Volkswagen Group zouden voor Kerst – achter gesloten deuren – over de slogan gediscussieerd hebben. Volkswagenbaas Herbert Diess zou de onder Martin Winterkorn ingevoerde slogan inmiddels als 'absolutistisch' afgedaan hebben. Hij zou immers veronderstellen dat alleen Volkswagen 'de' auto kan definiëren.'Das Auto' past niet meer bij de nieuwe bescheidenheid waarmee Winterkorn's opvolger Matthias Müller de Group uit de diesel-affaire wil slepen. De nieuwe slogan waarover momenteel gespeculeerd wordt is daarom allesbehalve spectaculair en creatief. Onder het logo van het merk zou in de toekomst enkel 'Volkswagen' komen te staan. Officieel bevestigd is dit echter nog niet.