Nieuws

Subaru R1 en B9 Tribeca in Genève

Subaru R1 en B9 Tribeca in Genève

Subaru had de R1 en de B9 Tribeca al eerder gepresenteerd, maar de Europese première van beide modellen zal zijn in Genève. De R1 en B9 Tribeca zullen mogelijk in Europa op de markt komen maar dat hangt af van de reacties.

R1
Het publiek en de pers mogen dus bepalen of de R1 en de B9 Tribeca in Europa komen. De R1 is inmiddels in productie genomen in Japan en heeft onder de motorkap een 660 cc benzinemotor. Zoals het een echte Subaru beaamt is de R1 voorzien van vierwielaandrijving. Een continue variabele transmissie zorgt voor een feilloos schakelgedrag. Volgens Subaru is de tweewielaangedreven versie van de R1 één van de zuinigste auto´s in Japan en voldoet deze aan alle strenge emissienormen die nog niet eens van kracht zijn.
 
B9 Tribeca
De R1 en B9 Tribeca staan pijlrecht tegenover elkaar. De R1 is klein en zuinig, de B9 Tribeca daarentegen is groot (formaat á la ML, X5, Touareg, Cayenne) en lust wel een slok. De vier wielen worden aangedreven middels een zescilinder 3.0 liter boxermotor afkomstig uit de Legacy. De SUV wordt gebouwd in Subaru´s fabriek in Indiana en alleen leverbaar op de Amerikaanse en Canadese markt. Toch wil Subaru overwegen de auto ook in Europa op de markt te brengen maar dat is geheel afhankelijk van het publiek. Een diesel zou daarbij ook wenselijk zijn en die heeft Subaru in ontwikkeling.
 
Mogelijk in Europa op de markt
Beide auto´s zijn te zien op de Salon van Genève (maart 2005). Daar zullen de reacties gepeild worden en bij voldoende belangstelling zal Subaru de auto´s in Europa op de markt gaan brengen. Wanneer dat dan zal gebeuren is onduidelijk.

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Subaru R1 en B9 Tribeca in Genève
Subaru R1 en B9 Tribeca in Genève
Subaru R1 en B9 Tribeca in Genève
Redactie
Door Redactie

Zoeken