Tuning & styling

Audi R8 Spyder

Nog intenser: Abt Sportline R8 Spyder

Wat is er nog intenser dan een R8 Coupé? Precies, een Audi R8 Spyder; alle omgevingsgeluiden zuiver hoorbaar met als hoogtepunt de fantastische huil van de V10 pal achter je. Maar wat is dan nog intenser dan een R8 Spyder? Precies, een Abt R8 Spyder.

Nog intenser: Abt Sportline R8 Spyder
Het kostte Abt Sportsline waarschijnlijk niet eens zo veel werk om de Audi R8 Spyder te optimaliseren. De ontwikkelingswerkzaamheden hiervoor waren immers al uitgevoerd voor de Coupé. Maar het mooiste is dat alle moeite bij de Spyder zoveel meer tot zijn recht komt. Kap naar beneden, voet op het rempedaal, ESP in Sport, bak in Sport, eerste versnelling, vol gas, toeren maken, voet van de rem…en de launch control klettert je in 3,8 seconden richting de horizon. Ondertussen doorbreek je de 200 km/h-barrière om het pas bij 320 km/h op te geven. Wat moet dat een geweldige ervaring zijn!

Gewichtsreductie
De Audi R8 Spyder kreeg bij Aby zoals gezegd dezelfde motorbehandeling als de Abt R8 Coupé, en het levert hem eveneens 600 pk op. Om dit alles in goede banen te leiden schroefde de tuner een verlagingset onder de cabriolet en monteerde het een aerodynamische stylingkit compleet uit carbon voor een optimale gewichtsverdeling. Alles aan de Abt R8 Spyder stond in het teken van gewichtbesparing dus ook de CR-wielen zijn lichter dan normale exemplaren. Ze meten 19 inch en 20 inch is tevens mogelijk.
Redactie
Door Redactie

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Nog intenser: Abt Sportline R8 Spyder
Nog intenser: Abt Sportline R8 Spyder
Nog intenser: Abt Sportline R8 Spyder

Zoeken

Merk- & modeldossiers