Edo geeft Ferrari California patserstatus

De eerste getunede California is een feit. Edo Competition heeft de primeur en heeft van Ferrari’s nieuwste telg een echte patserbak gemaakt. En daar was niet eens zo heel veel voor nodig.
Motortuning
Een patserbak heeft het eigenlijk niet nodig, en zeker de California niet, maar het is mogelijk ook de V8-motor onder de handen te laten nemen door Edo. Middels het zorgvuldig optimaliseren van de ECU brengt de tuner het standaard vermogen van 460 pk en 485 Nm naar een hoogte van 500 pk en 500 Nm. De sprint naar honderd voltrekt zich daarna in 3,9 seconden en de topsnelheid stijgt naar 315 km/h. Geen enorme winst als je weet dat de fabrieksauto hetzelfde traject in 4,0 seconden aflegt en een top van 310 km/h weet te halen. Wij zouden ons geld dus eerder investeren in de optionele sportuitlaat waardoor de machtige achtcilinder nog net even wat beter klinkt. Opvallen begint nu eenmaal met hoog van de toren blazen, nietwaar?!