Top en flop - het goede en slechte autonieuws van week 40

Vrijdagmiddag, half vijf. Computer uit, de deur van je werkplek kan achter je dicht, het weekend is begonnen. Op Autoreview.nl blikken we terug op een week waarin EV-rijders korting krijg op stroom en Franse auto’s niet aanslaan. Goed nieuws, slecht nieuws. Top en flop.
+ Top – Software-updates voor elektrische auto’s werken écht
Elektrische auto’s zijn nooit klaar. Met software-updates worden nieuwe functies toegevoegd en bestaande systemen verbeterd. De Volkswagen ID.5 draait op ID. Software 3.0 en dat merk je vooral tijdens het snelladen.

+ Top – Demo-auto’s zijn redding voor nieuwe-auto-kopers
Je wilt graag een nieuwe auto, maar daar zitten momenteel allerlei haken en ogen aan. Heb je er weleens aan gedacht om op jacht te gaan naar een demo-auto? Er zijn minimaal 3 reden waarom je nu beter een demo kunt kopen dan een nieuwe auto.

+ Top – Prijsplafond helpt EV-rijders
Stijgende stroomprijzen maken elektrisch rijden steeds duurder. Gelukkig schiet de overheid te hulp met het prijsplafond. Voor de eerste 2900 kWh betaal je ‘maar’ 40 cent per kilowattuur. Nu vragen wij ons af: hoe ver kun je daarmee rijden?

- Flop – Renault Austral mist karakter
Knarsetandend moet Renault hebben toegekeken naar het succes van de Nissan Qashqai. Lukt het de Fransen na de geflopte Koleos en de Kadjar eindelijk om van de Austral een succesvolle suv te maken? Mwah.

- Flop – Niemand gaat deze comfortabele suv kopen
Exclusiviteit gewaarborgd, want waarschijnlijk ben je de enige in jouw dorp die de vernieuwde DS 7 koopt. Tenzij de grote Franse suv na vijf jaar toch doorbreekt …

- Flop – Geen grotere batterij voor vernieuwde Mercedes A250e
Mercedes heeft de A-klasse een subtiele facelift gegeven. De plug-in hybride A250e kreeg de meeste vernieuwingen, maar géén grotere batterij.
Lees elke vrijdagmiddag om 12.00 uur onze autonieuwsbrief.
Meld je aan!