Prijsvergelijking Nissan Ariya: zelfs een Volkswagen ID.5 met 8390 euro aan opties is goedkoper

Prijsvergelijking: Nissan Ariya vs. VW ID.5, Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5

De Nissan Ariya is klaar. Bijna drie jaar na zijn onthulling gaat-ie eindelijk opduiken in het Nederlandse straatbeeld. Hoe vaak je de elektrische suv ziet rijden, zal vooral afhangen van zijn prijs. Dus laten we een prijsvergelijking doen, met de Volkswagen ID.5, Skoda Enyaq Coupé iV en Hyundai Ioniq 5. 

Nissan Ariya

Nissan levert de Ariya in twee uitvoeringen: Advance en Evolve. De dure versie trekt onze aandacht, want hij heeft hightech systemen zoals een head-up display, een warmtepomp en een automatische parkeerhulp. Autokopers die kicken op zijn schuin aflopende daklijn, weten het panoramadak ook te waarderen. Het is alleen maar eerlijk om dezelfde hoge eisen te stellen aan de andere elektrische suv's met coupé-trekjes. Voor de wielen kiezen we 20 inch. En natuurlijk de grootste batterij - in dit geval 87 kWh. Conclusie: de Ariya is kostbaar, maar wel eerlijk geprijsd.

Ariya (87 kWh, 500 km, 242 pk)

  • Evolve-uitvoering - 62.990 euro
  • 20-inch lichtmetaal - 1000 euro
  • Panoramadak - standaard
  • Parkeerassistent - standaard
  • Head-up display - standaard
  • Warmtepomp - standaard

Totaal: 63.990 euro

Een Nissan Ariya private lease je voor een vast bedrag per maand. Kijk voor de beste aanbiedingen op onze private lease pagina!

Tip
De BYD SEAL U DM-i plug-in hybrid
De BYD SEAL U DM-i plug-in hybrid

De BYD SEAL U DM-i levert comfort en efficiëntie, met een actieradius van 1.080 km.
Rijd deze plug-in hybrid al vanaf €39.490,-

Prijsvergelijking: Nissan Ariya vs. VW ID.5, Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5

Goedkoper - Volkswagen ID.5

Bij de Volkswagen-dealer is alles ouwe-jongens-krentenbrood, totdat de optielijst wordt opgeslagen. Want de basisprijs van 52.490 euro is nog maar het begin. Je moet bijbetalen voor elk (!) systeem dat de Ariya Evolve standaard heeft. Maar het loont de moeite, want onder de streep ben je 3 mille  goedkoper uit.

ID. 5 (77 kWh, 514 km, 204 pk)

  • Pro-uitvoering - 52.490 euro
  • 20-inch lichtmetaal - 530 euro
  • Panoramadak - 2870 euro
  • Parkeerassistent - 1390 euro
  • Head-up display - 2550 euro
  • Warmtepomp - 1050 euro

Totaal: 60.880 euro

Een Volkswagen ID.5 private lease je voor een vast bedrag per maand. Kijk voor de beste aanbiedingen op onze private lease pagina!

Prijsvergelijking: Nissan Ariya vs. VW ID.5, Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5

Duurder - Skoda Enyaq Coupé iV

Het leek zo'n slim idee: als je de Volkswagen te duur vind, koop je het voordeliger broertje van Skoda. De coupéversie van de Enyaq iV heeft al een panoramadak, dus dat is mooi meegenomen. Het plan valt in het water zodra het head-up display en de parkeerassistent vragen om een dure uitvoering én een optiepakket van 4500 euro.

Enyaq Coupé iV (77 kWh, 548 km, 204 pk)

  • Business Edition Plus-uitvoering - 62.390 euro
  • 20-inch lichtmetaal - 600 euro
  • Panoramadak - standaard
  • Parkeerassistent en head-up display - 4500 euro
  • Warmtepomp - 1100 euro

Totaal: 68.590 euro

Een Skoda Enyaq iV private lease je voor een vast bedrag per maand. Kijk voor de beste aanbiedingen op onze private lease pagina!

Prijsvergelijking: Nissan Ariya vs. VW ID.5, Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5

Goedkoper - Hyundai Ioniq 5

De Polestar 2 en de Volvo C40 Recharge hebben geen head-up display en vielen dus af. De Hyundai Ioniq 5 heeft dan weer geen coupé-trekjes, maar zijn retrodesign valt evengoed in de smaak. Bovendien is hij leverbaar met alle systemen, mits je de duurste uitvoering bestelt. Je moet evengoed bijbetalen voor het panoramadak.

Ioniq 5 (77 kWh, 507 km, 229 pk)

  • Lounge-uitvoering - 59.895 euro
  • 20-inch lichtmetaal - standaard
  • Panoramadak - 895 euro
  • Parkeerassistent - standaard
  • Head-up display - standaard
  • Warmtepomp - standaard

Totaal: 60.790 euro

Een Hyundai Ioniq 5 private lease je voor een vast bedrag per maand. Kijk voor de beste aanbiedingen op onze private lease pagina!


Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties