Waarom je voor de nieuwe Renault Captur (2024) geen booskijkers hoeft te kopen (prijzen bekend)

Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen

Tot nu toe was de Renault Captur een vriendelijk kijkende auto, maar met het nieuwe front ziet-ie er een stuk strenger uit. Binnenin is het nieuwe infotainmentsysteem het belangrijkste nieuws. Update 19/04: de prijzen zijn bekend. 

Sinds 2013 zijn er wereldwijd 2,2 miljoen Renaults Captur verkocht en met ongeveer 70.000 verkochte exemplaren is de Captur ook in Nederland een bestseller. Al doet het huidige model het minder goed dan de eerste generatie.

Strenge neus

Om de tweede generatie Captur klaar te maken voor zijn tweede levensfase, heeft Renault hem een flinke facelift gegeven. Vooral de neus is flink onder handen genomen. Die heeft nu een smalle, wagenbrede schijngrille, zonder vrolijke boogjes of rondingen - dat oogt best streng en stoer. Optionele booskijkers kun je gewoon bij de accessoireshop laten liggen.

Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

In het midden van de neus zit een smalle koelsleuf en verder richting wegdek bevindt zich een zeshoekige ondergrille. Die wordt geflankeerd door forse, boemerang-achtige led-dagrijlampen. Aan de achterkant blijven de wijzigingen beperkt tot heldere achterlichten en het nieuwste Renault-logo.

Het nadeel van bestsellers is dat je op elke straathoek een kopie van je eigen auto kunt tegenkomen. Dat ondervangt Renault door de Captur met 14 two-tone opties aan te bieden.

Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen

Blijf op de hoogte over de vernieuwde Captur met onze nieuwsbrief.

Ontvang wekelijks het laatste autonieuws, de beste tests en af en toe een aanbieding.

Nieuw multimediasysteem Captur

Binnenin is het OpenR Link-multimediasysteem met Google het grootste nieuws. Centraal op het dashboard prijkt het nieuwe 10,4-inch verticale touchscreen. OpenR Link is volgens Renault net zo intuïtief te gebruiken als een smartphone en uiteraard is het compatibel met Android Auto en Apple CarPlay. Het digitale dashboard is eveneens aangepast en meet diagonaal maximaal 10,25 inch. Daarbij is er ruimte om ook het navischerm in het instrumentarium weer te geven.

Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen

Nieuwe bekledingsmaterialen moeten voor een hoogwaardiger sfeer zorgen, maar leer is uit den boze. Gelukkig is de praktische verschuifbare achterbank wel gewoon gebleven.

Motoren met 90 tot 160 pk

Op motorisch vlak is er weinig nieuws onder de zon. De Captur wordt in Nederland aangeboden met vier aandijflijnen. Als basis dient een 90 pk sterke 1,0-liter turbomotor, die vergezeld wordt door een 100 pk sterk lpg-broertje. De 145 pk sterke hybride-aandrijflijn is ook weer van de partij, net als mild-hybride 1.3 TCe met 160 pk.

Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen

Wanneer komt de nieuwe Captur naar Nederland?

Qua uitrusting kun je kiezen uit de Evolution en Techno en net als onder meer de Renault Clio en de Scenic E-Tech, is de Captur straks ook te bestellen als sportief-luxe Esprit Alpine. D vernieuwde Renault Captur staat voor de zomervakantie in de Nederlandse showrooms.

Renault Captur (2024) prijs

Instappen in de nieuwe Renault Captur (TCe 90) kan vanaf 28.690 euro. Dan krijg je het uitrustingsniveau Evolution met standaard ledverlichting, 17-inch designwielen (geen lichtmetaal), handbediende airconditioning en een 10,4-inch centraal touchscreen met Apple CarPlay en Android Auto. 

Met de Techno breek je door de magische grens van 30.000 euro (30.390 euro), maar dan krijg je wel lichtmetalen wielen en bovendien een maatje groter (18 inch). Verder ook automatische airconditioning, privacy glass, een automatische parkeerrem en een draadloze telefoonoplader. 

Met de Esprit Alpine worden de wielen nog een maatje groter (19 inch) en geeft Renault de Captur een two-tone kleurstelling. Een deel van de voor- en achterbumper is in zilver gespoten. Het aanraakscherm blijft net zo groot als bij de basisuitvoering, maar is uitgebreid met Google services waaronder Google Maps. Maar met de Esprit Alpine zit je minimaal vast aan de E-Tech full hybrid met 145 pk en schiet de prijs omhoog naar 36.490 euro. 

De duurste versie van de Renault Captur is de mild hybrid 160 EDC met 158 pk als Esprit Alpine. Die kost 37.790 euro.    

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Waarom je voor de nieuwe Renault Captur geen booskijkers hoeft te kopen
Gert Wegman
Door Gert Wegman

Speelt al zijn leven lang met auto’s en taal, en wordt daar sinds 1989 nog voor betaald ook. Werkte ooit voor de industrie, maar is in 2002 ‘overgelopen’ naar de media. Dol op turbo’s, eigenzinnige auto’s en klassiek motorgegrom, gefascineerd door de stille kracht van EV’s. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties