Top en flop: het goede en slechte autonieuws van week 30 (2023)
Vrijdagmiddag, half vijf. Computer uit, de deur van je werkplek kan achter je dicht, het weekend is begonnen. Op Autoreview.nl blikken we terug op een week waarin Porsche ons geruststelt, Tesla-klanten boos zijn en de schattigste EV verdwijnt. Goed nieuws, slecht nieuws. Top en flop.
+ Top 1 - deze 9 auto's zijn een deurslaand succes
Behalve een auto met hoge instap bestaat er ook zoiets als een auto met rare instap. Deze auto's houden er een raar deurbeleid op na.
Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!
+ Top 2 - pientere uitvinding maakt elektrische Opel en Peugeot goedkoper
De zoektocht naar de batterij van de toekomst gaat verder dan alleen de chemische samenstelling. Een nieuw plan om twee EV-onderdelen van de
auto te verwerken in het accupakket, kan toekomstige elektrische auto’s van Peugeot, Opel en andere Stellantis-merken efficiënter en goedkoper maken.
+ Top 3 - 911 is echt de aller-allerlaatste Porsche die elektrisch gaat
Macan, Cayman, Boxster, Cayenne: geen Porsche-model ontkomt aan volledige elektrificatie. Maar de 911 blijft voorlopig buiten schot, Porsche wil hem zo lang mogelijk met verbrandingsmotor leveren. Hoe doen ze dat?
- Flop 1 – Tesla sjoemelt met software
Sjoemelsoftware associeer je met Volkswagen, maar Tesla kan er ook wat van. Het schotelt de nietsvermoedende bestuurder met volle accu een te optimistische actieradius voor. Waarom doen ze dat?
- Flop 2 - Audi kan het niet alleen en moet China om hulp vragen
Ooit keek de hele wereld op naar de Duitse automerken. Maar Audi kan niet snel genoeg EV's leveren aan China en ziet zijn marktaandeel slinken. Dan maar met de staart tussen de benen naar de concurrent, en nu gaat SAIC platforms leveren voor het merk dat Vorsprung durch Technik als slogan voert ... Au!.
- Flop 3: de leukste elektrische auto van Nederland krijgt geen opvolger
Is de Honda e niet om op te vreten? Dat misschien wel, maar hij levert Honda geen stuiver op, want niemand koopt een Honda e. Hij is dan ook erg duur en heeft een beschamend lage actieradius. En dus verdwijnt-ie binnenkort. Zo gaat Honda de zaken nu aanpakken! .
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.