WTCC-auto voor de openbare weg BMW 320si
BMW presenteert een sportief uitgedoste 3-serie die veel overeenkomsten heeft met de WTCC-auto. De BMW 320si wordt in een gelimiteerde serie van 2.600 stuks gebouwd. Voor de aandrijving staat een 173 pk sterke 2.0 liter garant.
BMW´s succes in het FIA World Touring Car Championship - kortweg WTCC - laat de Duitse fabrikant niet ongemerkt voorbij gaan. Volgend jaar zal BMW starten met een nieuwe WTCC-auto die onlangs op de IAA in Frankfurt stond. Speciaal voor die gelegenheid presenteert BMW alvast een limited edition voor op de openbare weg. Deze 320si heeft vele overeenkomsten met de WTCC-auto en is zowel technisch als uiterlijk aangepast.
Sportpakket
Het exterieur en interieur van de 320si zijn sportief aangekleed. Het M-sportpakket bestaat uit een gewijzigde voor- en achterbumper, zijskirts, mistlampen vóór en zelfs speciale spiegels. Naast de zes exterieurkleuren die BMW levert in combinatie met het M-sportpakket is deze 320si ook leverbaar in carbon zwart. Geheel in lijn met de WTCC-auto zijn de 18 inch lichtmetalen wielen. Daaromheen zien we vóór 225/40 R18 banden en achter is het formaat 255/35 R18 gemonteerd. Het interieur van de 320si is aangekleed met sportstoelen, een sportstuur, aluminium pedalen en aluminium sierlijsten.´
Het exterieur en interieur van de 320si zijn sportief aangekleed. Het M-sportpakket bestaat uit een gewijzigde voor- en achterbumper, zijskirts, mistlampen vóór en zelfs speciale spiegels. Naast de zes exterieurkleuren die BMW levert in combinatie met het M-sportpakket is deze 320si ook leverbaar in carbon zwart. Geheel in lijn met de WTCC-auto zijn de 18 inch lichtmetalen wielen. Daaromheen zien we vóór 225/40 R18 banden en achter is het formaat 255/35 R18 gemonteerd. Het interieur van de 320si is aangekleed met sportstoelen, een sportstuur, aluminium pedalen en aluminium sierlijsten.´
Tip
Kies jouw autoverzekering
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.
Speciale krachtbron
Naast de optische wijzigingen werd er ook onderhuids het nodige aangepast. Bij het M-sportpakket hoort een sportonderstel, maar voor de 320si werd ook de motor getuned. Standaard levert de 2.0 liter viercilinder motor een vermogen van 150 pk. In de 320si levert deze - dankzij diverse aanpassingen - een vermogen van 173 pk en een koppel van 200 Nm. Om voor voldoende koeling te zorgen werd de radiator uit de zescilinder 3-serie gemonteerd. De uitlaatstroom is geoptimaliseerd dankzij een speciaal uitlaatsysteem. De cilinderkop is gemaakt van carbon fiber en daarmee 10 kg lichter dan bij de standaard 320i. Volgens BMW wordt hierdoor het zwaartepunt verlaagd en zorgt dit voor een beter weggedrag. Resultaat van alle wijzigingen: 0-100 km/h in 8,1 seconden en een topsnelheid van 225 km/h. Daarmee is de 320si bijna een seconde sneller dan de 320i en de topsnelheid ligt 5 km/h hoger.
Naast de optische wijzigingen werd er ook onderhuids het nodige aangepast. Bij het M-sportpakket hoort een sportonderstel, maar voor de 320si werd ook de motor getuned. Standaard levert de 2.0 liter viercilinder motor een vermogen van 150 pk. In de 320si levert deze - dankzij diverse aanpassingen - een vermogen van 173 pk en een koppel van 200 Nm. Om voor voldoende koeling te zorgen werd de radiator uit de zescilinder 3-serie gemonteerd. De uitlaatstroom is geoptimaliseerd dankzij een speciaal uitlaatsysteem. De cilinderkop is gemaakt van carbon fiber en daarmee 10 kg lichter dan bij de standaard 320i. Volgens BMW wordt hierdoor het zwaartepunt verlaagd en zorgt dit voor een beter weggedrag. Resultaat van alle wijzigingen: 0-100 km/h in 8,1 seconden en een topsnelheid van 225 km/h. Daarmee is de 320si bijna een seconde sneller dan de 320i en de topsnelheid ligt 5 km/h hoger.
2.600 stuks
BMW presenteert de 320si officieel tijdens de Autosalon van Genève in maart 2006. De auto wordt exclusief in Europa verkocht en er worden maar 2.600 stuks van gebouwd. Als de auto na zijn werelddebuut in maart in de verkoop gaat bestaat er een grote kans dat alle exemplaren al verkocht zijn. De BMW-dealers mogen namelijk al vanaf december 2005 orders gaan schrijven. In Duitsland zal de auto € 32.150,- gaan kosten.
BMW presenteert de 320si officieel tijdens de Autosalon van Genève in maart 2006. De auto wordt exclusief in Europa verkocht en er worden maar 2.600 stuks van gebouwd. Als de auto na zijn werelddebuut in maart in de verkoop gaat bestaat er een grote kans dat alle exemplaren al verkocht zijn. De BMW-dealers mogen namelijk al vanaf december 2005 orders gaan schrijven. In Duitsland zal de auto € 32.150,- gaan kosten.
Tip
Kies jouw autoverzekering
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.