Prijsvergelijking: dit onbekende merk bouwt de goedkoopste elektrische sedan
De Xpeng P7 zit ruim in zijn spullen. Net als de elektrische sedans van Nio en Tesla. In deze prijsvergelijking zoeken we naar de verschillen in prijs en uitrusting.
Xpeng P7
Van alle automerken op deze pagina werkt alleen BMW met een klassieke optielijst waarop je naar eigen smaak extra systemen kunt aanvinken. De elektrische sedans van Xpeng, Nio en Tesla zitten al goed in hun spullen en dus hoef je alleen de lakkleur en de wielmaat te kiezen. Tot slot nog even wikken en wegen over de optionele trekhaak en dan op ‘Bestellen’ klikken.
Deze prijsvergelijking leert ons dat je bij Xpeng het minst kunt bepalen (geen trekhaak of lichtgekleurd interieur) en bij BMW het meest. En dat het formaat van de accupakketten behoorlijk varieert, van 68 tot 82,7 kWh (netto-getallen). Voor de meeste range en de beste prijs moet je bij Xpeng of Tesla zijn.
Xpeng P7
(82,7 kWh, 576 km)
- RWD Long Range-uitvoering - 51.188 euro
- Glazen dak - standaard
- Vrolijke lakkleur - 1200 euro
- Licht interieur – niet leverbaar
- Trekhaak – niet leverbaar
- Totaalprijs: 52.388 euro
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.
Duurder: Nio ET5
De Nio ET5 begint bij 50.700 euro, maar dan komt het 12.000 euro kostende accupakket er nog bij en zo prijst Nio zichzelf een beetje uit de markt. Maar voor een andere kleur voor de binnen- of buitenkant hoef je dan weer niet meteen je portemonnee te trekken, want er zijn meerdere ‘gratis’ kleurtinten. De optionele trekhaak is goedgekeurd voor 1400 kilo.
Nio ET5
(70,5 kWh, 456 km)
- Standaarduitvoering: 62.700 euro
- Glazen dak - standaard
- Vrolijke lakkleur - standaard
- Licht interieur - standaard
- Trekhaak - 1200 euro
- Totaalprijs: 63.900 euro
Duurder: Tesla Model 3
De Tesla Model 3 Long Range is zo zuinig, dat Tesla een actieradius van ruim 600 kilometer opgeeft. De grootste range van alle auto’s in deze prijsvergelijking. Dat maakt zijn prijs van 50.993 euro meer dan schappelijk. Je moet wel bijbetalen voor een vrolijke lakkleur (blauw: 1600 euro, rood: 2000 euro) en voor het lichte interieur. De trekhaak kost 1350 euro en trekt 1000 kilo.
Tesla Model 3
(ca. 75 kWh, 602 km)
- Long Range-versie - 50.993 euro
- Glazen dak - standaard
- Vrolijke lakkleur - 1600 euro
- Licht interieur - 1200 euro
- Trekhaak - 1350 euro
- Totaalprijs: 55.143 euro
Op de hoogte blijven van prijsschommelingen in de autowereld? Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief!
Duurder: BMW i4
De andere drie automerken geven je een fraai glazen dak, maar BMW stuurt een rekening. Sterker nog: alle opties die wij blieven, hebben een meerprijs. En zo is de elektrische sedan met de kleinste batterij het duurst van allemaal. Als je dan toch BMW i4 gaat rijden, investeer dan 3630 euro méér voor de batterij van 80,7 kWh. De trekhaak is potig: 1600 kilo.
BMW i4
(68 kWh, 422 km)
- eDrive35-uitvoering - 59.362 euro
- Glazen dak - 1281 euro
- Vrolijke lakkleur - 1295 euro
- Licht interieur - 1678 euro
- Trekhaak - 1175 euro
- Totaalprijs: 64.791 euro
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.