Nieuws

Geen hazentanden! BMW neemt geen enkele designrisico met de elektrische BMW i5

Geen hazentanden! BMW neemt geen enkele designrisico met de elektrische BMW i5

Het is klaar met die controversiële Bugs Bunny-tanden van BMW. Althans, zo lijkt het. Want de aankomende 5-serie - en dus de volledig elektrische BMW i5 - heeft gewoon weer een setje normale nieren. De nieuwe Fünfer wordt volgend jaar onthuld en komt in 2023 op de markt. 

De grote Duitse drie - de Audi A6, BMW 5-serie en Mercedes E-klasse - gaan elektrisch. Opvallend daarbij is dat Mercedes een afwijkende route kiest: de enige tijd geleden onthulde Mercedes EQE heeft weinig tot niets te maken met de E-klasse en wordt als een apart model in de markt gezet. Van de Audi A6 E-Tron hebben we alleen nog maar een studiemodel gezien. En hier rijdt de nieuwe BMW i5 rond, de elektrische versie van de 5-serie.

Geen hazentanden! BMW neemt geen enkele designrisico met de elektrische BMW i5
Geen hazentanden! BMW neemt geen enkele designrisico met de elektrische BMW i5

Elektrische BMW i5 waarschijnlijk met iX-aandrijflijn

Hij heeft een forse BMW-grille, maar niet zo gigantisch als de nieren van de BMW 4-serie, 7-serie en iX. De reguliere 5-serie komt gewoon weer als plug-in hybride en met benzine- en dieselmotoren op de markt. Over de aandrijflijn van de i5 is nog niks bekend, maar we denken dat we de uitvoeringen van de iX gaan terugzien in de i5: de xDrive40 (300 pk en 70-kWh batterij) en de xDrive50 (500 pk en 100-kWh batterij). Het laadvermogen is 200 kW, met een actieradius van max 600 kilometer. 

Geen hazentanden! BMW neemt geen enkele designrisico met de elektrische BMW i5
Geen hazentanden! BMW neemt geen enkele designrisico met de elektrische BMW i5

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Redactie
Door Redactie

Zoeken