5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8

5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8

Een Volkswagen Golf is een Volkswagen Golf. En dat betekent dat het uiterlijk van de achtste generatie weinig verschilt van de zevende. Onderhuids ging er echter meer op de schop. Wij mochten de Golf 8 gisteren in Wolfsburg van binnen en van buiten bekijken. Dit is wat ons opviel.


1 Toyota Corolla, ben jij dat?

Schuin van voren gezien heeft de Volkswagen Golf 8 iets Toyota Corolla-achtigs over zich. Dat was althans het eerste wat bij ons opkwam, toen we de nieuwe Duitse hatchback zagen. Hij heeft voor het gevoel dezelfde spitse neus: met een rond logo dat een hapje uit de voorbumper neemt, spitse kopkampen met naar binnen krullende elementen en een grote grille met gelijkvormige omlijsting.

5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8

2 Er zij licht!

Enkele uitvoeringen van de Volkswagen Golf – waaronder de R-Line en GTE – hebben een led-strip over de gehele breedte van de neus. Hij loopt van bovenin de koplampunit naar het VW-logo en door naar de andere kant. Voor de mistlampen van de stekkerhybride GTE heeft Volkswagen klaarblijkelijk naar de Renault Clio en Mégane R.S. gekeken. 

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8

3 Waar is de e-Golf gebleven?

Door de gunstige bijtellingsregels voor elektrische voertuigen is de e-Golf in ons land uitgegroeid tot een behoorlijk succes. Helaas voor de zakelijke rijders heeft Volkswagen daar geen boodschap aan. Van de achtste generatie Golf komt geen volledig elektrische variant, want elektroklanten kunnen inmiddels bij de kersverse Volkswagen ID.3 terecht.

5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8

4 Van drukken naar swipen

Fysieke knoppen lijken helemaal afgedaan te hebben. Wat ons betreft zijn ze rijdend gemakkelijker te bedienen dan tiptoetsen en aanraakschermen, maar hé … autofabrikanten zijn het kennelijk niet met ons eens. Ook in de nieuwe Volkswagen Golf zijn nauwelijks nog echte knoppen te vinden. In plaats daarvan vind je her en der clustertjes met toetsen waarover je alleen maar wat hoeft te swipen.

5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8

5 Optie vergeten? Geen nood!

Iedere Volkswagen Golf 8 is achteraf op te waarderen. Dat wil zeggen dat je via het touchscreen op de middenconsole aanvullende opties en functionaliteiten kunt kopen. Dus, ben je teleurgesteld dat je niet voor de wifi-hotspot bent gegaan? Geen probleem, die kun je achteraf toevoegen. Hetzelfde geldt voor onder meer adaptieve cruisecontrol, Light Assist en stemherkenning.

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
5 dingen die opvallen aan de nieuwe Volkswagen Golf 8
Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties