Duur topmodel van Lancia Ypsilon is eigenlijk het koopje van de maand

Duur topmodel van Lancia Ypsilon is eigenlijk het koopje van de maand

Van de designtaal tot het merkimago, alles aan de elektrische Lancia Ypsilon schreeuwt ‘duur’. Maar eigenlijk valt dat reuze mee. Check onze prijsvergelijking.

Lancia Ypsilon Electric

Lancia levert geen half werk: voor de elektrische Ypsilon grist het de krachtigste elektromotor (156 pk) en de grootste batterij (51 kWh) uit het Stellantis-schap. Het is wel zo eerlijk dat we hetzelfde eisen van zijn tegenhangers.

Vanaf 35.400 euro rijd je in de basisversie met twee beeldschermen, draadloze telefoonkoppeling en adaptieve cruisecontrol. Als je meer luxe blieft, kun je de LX-uitvoering van 38.400 euro net zo goed overslaan en meteen voor het gelimiteerde topmodel van 39.500 euro gaan. De Edizione Limitata Cassina verwent met fluweelachtige blauwe stoelbekleding en een massagefunctie (plus verwarming). En dan ben je desondanks goedkoper uit dan bij de concurrentie.

Lancia Ypsilon Electric

(51 kWh, 156 pk)

  • Edizione Limitata Cassina : 39.500 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: standaard
  • 17-inch lichtmetaal: standaard
  • Verwarmbare voorstoelen: standaard
  • Draadloze telefoonlader: standaard
  • Totaalprijs: 39.500 euro


Duur topmodel van Lancia Ypsilon is eigenlijk het koopje van de maand

Duurder: Peugeot e-208

Lancia bestempelt de Ypsilon als ‘tijdloze elegantie’, maar heb je weleens een diep­rode Peugeot e-208 zien rijden? Fiet fieuw! Peugeot reserveert de aandrijflijn met 156 pk en 51 kWh voor de GT-versie en dat is meteen de topuitvoering van 41.170 euro. Toch moet je alsnog bij­betalen voor adaptieve cruisecontrol. Net als voor de verwarmde voorstoelen met alcantara bekleding. Gloep!

Peugeot e-208

(51 kWh, 156 pk)

  • GT-uitvoering: 41.170 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: 450 euro
  • 17-inch lichtmetaal: standaard
  • Verwarmbare voorstoelen: 1200 euro
  • Draadloze telefoonlader: standaard
  • Totaalprijs: 42.820 euro
Duur topmodel van Lancia Ypsilon is eigenlijk het koopje van de maand

Duurder: Mini Cooper SE

De elektrische Mini Cooper is er als E (40,7 kWh, 35.990 euro) en als SE (54,2 kWh, 38.990 euro). Het formaat van de accu dicteert dat we de duurste pakken. Daarna zijn er vier uitvoeringen om uit te kiezen. En dan nog eens vijf pakketten. Als je de adaptieve cruisecontrol vergeet, ben je redelijk voordelig klaar. Voor een Cooper SE mét ACC betaal je de absolute hoofdprijs: 53.440 euro.

Mini Cooper SE

(54,2 kWh, 218 pk)

  • Essential-uitvoering: 38.990 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: -
  • 17-inch lichtmetaal: 1000 euro
  • Verwarmbare voorstoelen en draadloze telefoonlader: 1000 euro
  • Totaal: 40.990 euro
Duur topmodel van Lancia Ypsilon is eigenlijk het koopje van de maand

Duurder: Fiat 600e

Wil je behalve uitstootvrij en Italiaans rijden, ook hoog zitten? De Fiat-verkoper ziet je graag verschijnen en geeft je eveneens 51 kWh en 156 pk. Hij rekent minimaal 35.990 euro voor de elektrische Fiat 600, maar alleen het 40.990 euro kostende topmodel voldoet aan alle wensen. Aangezien SUV’s duurder zijn dan hatchbacks, maken we geen grapjes dat deze Fiat duurder is dan een Lancia.

Fiat 600e

(51 kWh, 156 pk)

  • La Prima-uitvoering: 40.990 euro
  • Adaptieve cruisecontrol: standaard
  • 18-inch lichtmetaal: standaard
  • Verwarmbare voorstoelen: standaard
  • Draadloze telefoonlader: standaard
  • Totaalprijs: 40.990 euro


Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties