Dit is waarom Mercedes-Benz het AMG-gamma wil uitdunnen
Mercedes-Benz gaat mogelijk driekwart van zijn AMG-modellen schrappen. Dit om de gemiddelde CO2-uitstoot van het concern omlaag te krijgen van 138 g/km naar 100 g/km.
Binnen Mercedes is het AMG die de ‘vuilste’ auto’s levert, met overwegend zes- en achtcilinders. Om te voorkomen dat Mercedes een boete krijgt van de Europese Unie moet de gecombineerde CO2-uitstoot van de fabrikant drastisch omlaag. Volgens de Financial Times wordt er gedacht aan het uitdunnen van het AMG-leveringsprogramma.
Hybridetechniek
Eerder dit jaar berichten we al dat de volgende generatie C 63 geen 4,0-liter twinturbo V8 meer krijgt, maar een viercilinder met hybridetechniek. Die krachtbron zal worden gebaseerd op de M139-motor van de A 45. Met een vermogen van 421 pk is dat de sterkste viercilinder op de markt.
Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.
Tesla
Zoals het er nu naar uitziet, gaat bijna geen fabrikant de Europese CO2-doelen halen. Fiat Chrysler heeft dat opgelost door een overeenkomst te sluiten met Tesla. De volledig elektrische Model 3, Model S en Model X worden straks bij het leveringsprogramma van Fiat Chrysler opgeteld, waardoor het Italiaans-Amerikaanse bedrijf de CO2-doelen opeens wel haalt en een miljardenboete ontloopt.
Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.