Kun je zomaar een Ferrari Special Project bestellen?
Ferrari boorde in 2008 een goudader aan. Toen bouwde het sportwagenmerk het eerste unieke Special Projects-model voor een vooraanstaande klant. Inmiddels is Ferrari er tientallen verder. De wachtlijst voor een SP is lang: zo'n vier tot vijf jaar.
Niet iedereen kan bij Ferrari aankloppen voor een one-off Special Project. "We bieden dat alleen aan onze allertrouwste klanten aan", zei marketingdirecteur Enrico Galliera tegen Autocar. "We krijgen vaak verzoeken van Ferrari-kopers, maar die nemen we alleen in behandeling als een persoon in onze klanten-top 250 staat."
Groeiende vraag
Volgens Galliera is een Special Projects-traject een fantastische ervaring. "De koper krijgt niet alleen een unieke auto, maar ook de kans om samen met een ontwerper het hele proces mee te maken." Wat een SP kost, maakt Ferrari uiteraard niet bekend, maar dat gaat zeker richting de 5 miljoen euro. De vraag naar SP's groeit. Toch wil Ferrari niet meer dan twee of drie per jaar bouwen.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.