Prijsvergelijking: dure Toyota Corolla Touring Sports jaagt jou in Dacia Jogger Hybrid

Prijsvergelijking: goedkoopste Toyota Corolla Touring Sports evengoed prijzig

De Toyota Corolla Touring Sports is vernieuwd en Dacia heeft de Dacia Jogger Hybrid gelanceerd. Maar je kunt een Toyota toch niet vergelijken met een Dacia? Wél in deze prijsvergelijking.

Toyota Corolla Touring Sports

Huisje, boompje, beestje en een 196 pk sterke Corolla-stationwagon voor de deur. Maar zo’n High Power Hybrid kost je minimaal 43.495 euro en dat is gewoon niet leuk meer. De labrador wordt sowieso liever in 9,4 seconden naar de honderd versneld, dan in 7,7 tellen. Dan hebben we het over de goedkoopste nieuwe Toyota Corolla Touring Sports van 38.195 euro. Evengoed een full hybrid, maar dan met 140 pk en wat minder luxe uitgevoerd.

Zo’n Active-uitvoering heeft alles wat je nuchter gezien nodig hebt: klimaatregeling met twee zones, 16-inch lichtmetaal, een achteruitrijcamera en een fors multimediascherm. Plus T-Mate, een dik pakket veiligheidssystemen inclusief adaptieve cruise control. Daar heeft de goedkopere Dacia Jogger Hybrid geen antwoord op.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid

(full hybrid, 140 pk)

  • Active-uitvoering - 38.195 euro
  • Klimaatregeling - standaard
  • Lichtmetalen wielen - standaard
  • Adaptieve cruise control - standaard
  • Achteruitrijcamera - standaard
  • Totaalprijs: 38.195 euro
Prijsvergelijking: goedkoopste Toyota Corolla Touring Sports evengoed prijzig

Goedkoper: Dacia Jogger Hybrid

De Dacia Jogger Hybrid weegt evenveel als de Corolla Touring Sports. Met alles plat past er ook 1600 liter achterin en ze mogen allebei 750 kilo trekken. Dus ze lijken meer op elkaar dan je denkt. Maar in de Dacia heb je geen adaptieve cruise control, je zit minder lekker en hij voelt goedkoop aan. Maar dat zie je terug in de prijs en daar valt ook iets voor te zeggen.

Dacia Jogger Hybrid

(full hybrid, 141 pk)

  • Extreme-uitvoering - 30.650 euro
  • Klimaatregeling - standaard
  • Lichtmetalen wielen - standaard
  • Adaptieve cruise control - niet leverbaar
  • Achteruitrijcamera - standaard
  • Totaalprijs: 30.650 euro
Prijsvergelijking: goedkoopste Toyota Corolla Touring Sports evengoed prijzig

Duurder: Opel Astra Sports Tourer PHEV

Begin dit jaar testen we de 225 pk sterke Opel Astra GSe (review), maar die pretletters sieren voorlopig alleen de achterkant van de 5-deurs. De Sports Tourer is er ook als plug-in hybride, maar nu nog met maximaal 180 pk. De basisversie (Level 2), kost 41.699 euro en is qua uitrusting vergelijkbaar met de Corolla. Maar dan met een stekker en 62 km elektrische range.

Opel Astra Sports Tourer PHEV

(plug-in hybride, 180 pk)

  • Level 2-uitvoering - 41.699 euro
  • Klimaatregeling - standaard
  • Lichtmetalen wielen - standaard
  • Adaptieve cruise control - standaard
  • Achteruitrijcamera - standaard
  • Totaalprijs: 41.699 euro
Prijsvergelijking: goedkoopste Toyota Corolla Touring Sports evengoed prijzig

Goedkoper: Seat Leon Sportstourer

Ter ere van 40 jaar Seat in Nederland, nemen we de Seat Leon Sportstourer ook mee. De 1.0 eTSI is strikt genomen géén volwaardige hybride, maar misschien is deze 110 pk sterke mild hybrid jou toch elektrisch genoeg. Hij heeft een automaat, 1600 liter laadruimte en mag 1300 kilo trekken. Seat verkoopt ook een 1.5 eTSI met 150 pk voor 40.200 euro.

Seat Leon Sportstourer 1.0 eTSI

(mild hybrid, 110 pk)

  • Style Business Intense - 37.150 euro
  • Klimaatregeling - standaard
  • Lichtmetalen wielen - standaard
  • Adaptieve cruise control - standaard
  • Achteruitrijcamera - standaard
  • Totaalprijs: 37.150 euro
Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties