Bij Volkswagen en Renault ben je 5560 euro duurder uit dan met de MG4 Electric

Bij Volkswagen en Renault ben je 5560 euro duurder uit dan met de MG4 Electric

Voor 32.285 euro koop je al een MG4 Electric. Voor een Volkswagen ID.3 of Renault Megane E-Tech Electric betaal je veel meer. Wij vergelijken de prijzen van de basismodellen.

MG4 Electric: vanaf 32.285 euro

De MG4 Electric is er in drie uitvoeringen: Standard, Comfort en Luxury. Je kunt voor de topversies met de grote batterij (64 i.p.v. 51 kWh), de lichtmetalen wielen en de 3-faselader gaan, maar de basisversie van 32.285 euro heeft al alles wat je nodig hebt.

Daarom slaan we aan het vergelijken met de Standard-uitvoering. Dan valt op dat de kleine batterij van MG (51 kWh) groter is dan de kleine batterijen van Renault en Volkswagen (40 en 45 kWh). En qua must have-systemen doet hij zeker niet onder voor de ID.3 en de Megane. Elke MG4 Electric heeft adaptieve cruise control en navigeren via Apple CarPlay of Android Auto zit ook bij de prijs inbegrepen. En toch is de MG4 Electric veruit het voordeligst.

Bij de totaalprijzen die wij vermelden, houden we géén rekening met de EV-subsidie van 2950 euro. Die gaat er dus nog af.

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

MG4 Electric 51 kWh

(350 km WLTP, 170 pk, 250 Nm)

  • Standard-uitvoering - 32.285 euro
  • Vrolijke kleur - 650 euro
  • Adaptieve cruise control - standaard
  • Navigeren via Apple CarPlay of Android Auto – standard
  • Totaalprijs - 32.935 euro
MG4 Electric is 5560 euro goedkoper dan zijn 2 grootste concurrenten
MG4 Electric is 5560 euro goedkoper dan zijn 2 grootste concurrenten

Duurder: Renault Megane E-Tech Electric

Renault heeft de Renault Megane E-Tech Electric onlangs iets duurder gemaakt (+780 euro), maar ook luxer uitgerust. Voortaan is adaptieve cruise control standaard. De automatische snelheidsregeling zat vroeger in een duur pakket, dat niet op de basisversie leverbaar was. De instap-Megane is evengoed ruim 6000 euro duurder dan de MG4 Electric. Oef.

Renault Megane E-Tech Electric 40 kWh

(300 km WLTP, 130 pk, 250 Nm)

  • Equilibre-uitvoering - 38.370 euro
  • Vrolijke kleur - 950 euro
  • Adaptieve cruise control - standaard
  • Navigeren via Apple CarPlay of Android Auto – standard
  • Totaalprijs - 39.320 euro
MG4 Electric is 5560 euro goedkoper dan zijn 2 grootste concurrenten
MG4 Electric is 5560 euro goedkoper dan zijn 2 grootste concurrenten

Duurder: Volkswagen ID.3

De Volkswagen ID.3 heeft een facelift gekregen, maar die versie kun je nog niet kopen. De huidige ID.3 is alleen uit voorraad leverbaar. De goedkoopste versie kost 37.850 euro, is 150 pk sterk en heeft een accupakket van 45 kWh. En dat is een zeldzame uitvoering, want veruit de meeste ID.3’s hebben 58 kWh en 204 pk. Daarbij hoort een prijskaartje van 45.990 euro. Hoe dan ook, je bent altijd minimaal 5560 euro duurder uit dan met een MG4 Electric.

Volkswagen ID.3 45 kWh

(349 km WLTP, 150 pk, 310 Nm)

  • Pure-uitvoering uit voorraad - 37.850 euro
  • Meerprijs voor auto met vrolijke kleur - 645 euro
  • Adaptieve cruise control - standaard
  • Navigeren via Apple CarPlay of Android Auto – standard
  • Totaalprijs – 38.495 euro

Conclusie

Een 'betaalbare elektrische auto' van Renault of Volkswagen kost bijna 40.000 euro. Dat kunnen veel mensen simpelweg niet betalen. De MG4 Electric begint bij 32.385 euro en dan heb je net zo'n luxe auto, met adaptieve cruise control en navigeren via Apple CarPlay of Android Auto. En dankzij de EV-subsidie van 2950 euro ben je onder de streep voor 30.000 euro klaar. Dat lijkt er meer op.

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties