Nieuws

Singer All-terrain Competition Study

De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf

Singer is een Amerikaans bedrijf dat op basis van oude Porsche 911's prachtige restomods maakt. Klassiekers met moderne techniek, zeg maar. Voor een trouwe klant heeft de restaurateur/fabrikant nu een moderne Porsche 911 Safari ontwikkeld: de Singer All-terrain Competition Study. 

De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf

Voor wie niet weet wat een Porsche 911 Safari is … Eind jaren zeventig besloot Porsche mee te doen aan de East African Safari Rally. Daarvoor gebruikte het sportwagenmerk een opgehoogde 911 met vierwielaandrijving en allerlei broodnodige verstevigingen aan het chassis en de carrosserie: de Porsche 911 SC Safari. Later - in de jaren tachtig - deed Porsche ook een aantal keer mee aan de Dakar Rally, eerst met de Porsche 953 en later met de Porsche 959.

De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf

Singer All-terrein Competition Study is een Porsche 964

Een trouwe klant van het Amerikaanse Singer wilde een moderne versie van die 911 SC Safari en 953, en die staat hier voor ons. De Singer All-terrain Competition Study is - je zou het niet zeggen - gebaseerd op een Porsche 964 uit 1990. Hij heeft een luchtgekoelde, twinturbo 3,6-liter boxermotor met 450 pk en heeft waarschijnlijk nauwelijks nog originele 964-onderdelen. Want onder supervisie van de Britse rallyspecialist Richard Tuthill is de Singer ACS klaargemaakt voor het echte rallywerk.

De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf

Eentje voor in de woestijn en eentje voor op de weg

De eerdergenoemde klant heeft twee auto's besteld bij Singer: de witte is afgestemd op woestijnrally's, de rode op asfaltrally's. De precieze aanpassingen zullen we jullie besparen, maar beide wedstrijd-911's zijn uitgebreid verstevigd, voorzien van permanente 4WD, en uitgerust met een ophanging waar je u tegen zegt. Daarbij hebben ze een extra grote brandstoftank, twee volledige reservewielen, een drinksysteem voor de bestuurder en navigator, en een race-navigatiesysteem.

De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
Redactie
Door Redactie

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf
De Porsche 911 Safari is terug! Maar niet van Porsche zelf

Zoeken

Merk- & modeldossiers