Nieuws

Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip

Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip

Wat maken we het onszelf toch ieder keer weer moeilijk. Eigenlijk zouden we gewoon moeten typen: 'De Mercedes-AMG E 63 heeft een ander smoelwerk gekregen. Kijk voor de specificaties in dit oude nieuwsbericht.' Want onderhuids veranderde er zo goed als niets.

Collega Gert schreef het al in zijn nieuwsbericht over de gefacelifte Mercedes-Benz E-Klasse: "Het eerste dat opvalt aan de gewijzigde E-klasse is de 'omgekeerde' grille. Voorheen zat de breedste zijde bovenaan, terwijl hij nu aan de onderkant zit." En dat is bij de E 63 niet anders. Hij kijkt verdrietig. Een beetje als een goudvis die net de jankfilm The Notebook heeft gekeken.

Verticale spijlen

Verschillen met de reguliere E-Klasses zijn er uiteraard. De AMG-versie heeft een grille met verticale spijlen, terwijl de andere E's één horizontale streep en een hele zwerm puntjes in het luchtrooster hebben. En ook als de E 63 je inhaalt, zul je hem meteen herkennen: aan zijn vier uitlaatmonden en zijn kenmerkende V8-brul.

Maximaal 612 pk

Kenmerkend en precies hetzelfde als bij de 'oude' E 63. Want de technici van Mercedes-AMG hebben hun handen niet vuil gemaakt aan de motor. In het vooronder ligt namelijk nog steeds een 571 pk en 750 Nm sterke 4,0-liter twinturbo V8. Althans, als je de 'gewone' E 63 bestelt. De E 63 S heeft dezelfde krachtbron, maar dan met 612 pk en 850 Nm.

Top van 300 km/h 

Beide brul-E's zijn standaard uitgerust met een negentraps automaat en vierwielaandrijving. De sedanversie van de E 63 sprint in 3,5 seconden naar 100 km/h. Met een S op de kont snoept hij daar nog 0,1 seconde vanaf. De topsnelheid van alle S-loze E 63's is keurig op 250 km/h begrensd. Als je het AMG Driver's Package bestelt, mag je net zo hard als de E 63 S: 300 km/h. 

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Ook de Mercedes-AMG E 63 4Matic+ kijkt nu sip
Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt.
Lees meer »

Zoeken