Helaas! Zo gaaf als de concept car wordt het productiemodel Volkswagen ID. Buzz niet
Volkswagen sloeg in 2017 een homerun op de autoshow van Detroit. De elektrische ID. Buzz - toen nog als I.D. Buzz geschreven - maakte wereldwijd de tongen los. Want wat zag dat studiebusje er retrofantastisch uit, als een Volkswagen T1 die naar de 21ste eeuw is getransporteerd. Maar helaas, het productiemodel van de Volkswagen ID. Buzz wordt niet zo spannend ...
Met zijn uiterlijk grijpt de elektrische mpv / bestelbus weliswaar terug op de eerste Volkswagen Transporter uit de jaren vijftig, maar door de camouflage die er nog op zit, kun je zien dat het design behoorlijk is afgezwakt ten opzichte van het studiemodel van vier jaar geleden. Op de bijgaande spyshots heeft Volkswagen de ID. Buzz geprobeerd te vermommen met een Renault-grille en grote nepkoplampen. Eronder zitten de geknepen exemplaren van de concept car.
Ontdek onze rijk uitgeruste en eigenzinnige SUV met o.a. multi-functioneel stuur.
En dat voor een vriendenprijs!
Volkswagen ID. Buzz met 111 kWh-batterij
Volkswagen heeft bevestigd dat de ID. Buzz er in een aantal uitvoeringen komt, met een maximale batterijcapaciteit van 111 kWh. Daarmee moet een WLTP-actieradius van maximaal 550 kilometer mogelijk zijn. Voor de aandrijving zorgt één elektromotor op de achterwielen, met een vermogen van 204 pk, net als in de Volkswagen ID.3 en ID. 4 ligt. Er komt ook een versie met twee elektromotoren op de markt.
Passagiersversie en bestelbusvariant
Het exemplaar op de foto's is de bestelbusvariant van de Volkswagen ID. Buzz, zoals je kunt zien aan de dichte zijkanten. Door de Volkswagen ID.4 ernaast kun je zien dat de ID. Buzz in verhouding niet bijzonder groot is. De passagiersversie van het model krijgt drie zitrijen, met waarschijnlijk plek voor zeven personen. Naar verluidt komt de ID. Buzz vanaf 2025 ook op de markt met vergevorderde autonome techniek aan boord.
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.