Wat is er nieuw aan de verbeterde Hyundai Kona Electric?
Hyundai heeft zijn populaire elektrische suv verbeterd voor het nieuwe modeljaar. Maar wat maakt de vernieuwde Kona Electric beter dan zijn voorganger? Wij zetten de verschillen op een rij.
De verbeteringen zijn klein maar belangrijk. Zo kan de vernieuwde Kona Electric (modeljaar 2020) sneller opladen bij een gewone laadpaal. Hij laadt met 11 kW, de 'oude' Kona Electric kwam niet verder dan 7,2 kW. Dat betekent dat je voor een volle accu (64 kWh) niet 9 uur hoeft te wachten, maar slechts 6 uur. En dat is snel genoeg, want als wij minder dan 6 uur slaap krijgen, worden de nieuwsberichten plotseling heel kort en snibbig.
App voor Kona Electric
De tweede verbetering is Blue Link. Die naam mag je direct weer vergeten, maar weet wel dat de Kona Electric daarmee bediend kan worden middels een app. Kortom: je installeert een app op je telefoon en vervolgens kun je functies van de auto op afstand bedienen. De climatecontrol bedienen, bijvoorbeeld. En checken hoe vol de accu zit.
Nieuw breedbeeldscherm
Met de derde en laatste verbetering neemt Hyundai een grote ergernis van ons weg: de lelijke zwarte rand tussen het 8-inch touchscreen en zijn kunststof behuizing (zie foto). De oplossing is een nog groter 10,25-inch touchscreen met een 'breedbeeld grafische gebruikersinterface'. Volgens ons wil Hyundai hiermee zeggen dat het eruit gaat zien zoals het breedbeeldschem in de nieuwe Kia e-Soul.
Rij de vernieuwde Golf nu ook als plug-in hybride met 142 km* elektrisch bereik.
En dat voor een vriendenprijs!
Modeljaar 2020
De levering van de vernieuwde Kona Electric begint eind 2019. Misschien overbodig om te vermelden, maar als je binnenkort een elektrische Kona gaat bestellen, informeer dan goed welke versie je krijgt. Hyundai duidt de verbeterde versie zelf aan met 'modeljaar 2020'.
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.