Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder deze magische grens

Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder een magische grens

Hyundai heeft de prijzen van de nieuwe Hyundai Kona vrijgegeven. Dat wil zeggen: de prijzen waar jij als elektrische rijder niet op zit te wachten ...

De prijzen van de nieuwe Hyundai Kona Electric houdt Hyundai nog even onder de pet. Hyundai geeft wel de prijzen vrij van de mild hybrid versie en de hybrid versie van de nieuwe Hyundai Kona. De beginnen net onder de magische grens van 30.000 euro, namelijk 29.995 euro. Voor dat geld levert Hyundai de Kona mild hybrid met de uitrusting i-Motion. Dan kun je lichtmetalen velgen op je buik schrijven, maar je krijgt wel een zwart gespoten sierstuk voor de uitlaat en led-verlichting voor en achter. 

Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder een magische grens
Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder een magische grens
Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder een magische grens

Wat je ook krijgt, is een compacte suv die gemakkelijk in te parkeren is, want zowel parkeersensoren voor en achter als een achteruitrijcamera zijn standaard op de Hyundai Kona i-Motion. De audio kun je via het stuurwiel bedienen en snelheidsboetes kun je voorkomen door gebruik te maken van van de cruise control met snelheidslimiet. Het 12,3-inch multimediascherm met navigatie voorkomt bovendien dat je de weg kwijtraakt. Ook (manuele) airconditioning is standaard. 

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

Weten wanneer Hyundai eindelijk de prijs van de Kona Electric vrijgeeft?

Ontvang wekelijks het laatste autonieuws, de beste tests en af en toe een aanbieding.

Meld je dan aan voor onze gratis wekelijkse nieuwsbrief!

Verwarmbare voorstoelen 

 De Hyundai Kona Comfort Smart heeft in tegenstelling tot de i-Motion volautomatische airconditioning. De prijzen beginnen bij 30.995 euro. De 16-inch stalen wielen worden vervangen door 18-inch lichtmetalen wielen en ook krijg je verwarmbare voorstoelen, een automatisch te openen achterklep en een digitaal instrumentarium (12,3-inch).

Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder een magische grens
Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder een magische grens
Prijs Hyundai Kona (2023) blijft onder een magische grens

Kona Hybrid vanaf 33.995 euro    

De prijzen van de Hyundai Kona hybrid starten bij 33.995 euro. De basisuitrusting is niet i-Motion maar Comfort. Airconditioning met twee zones, 16-inch lichtmetaal, cruise control en een regensensor zijn standaard. De overige uitvoeringen heten: Comfort Smart, Premium en N-Line. De twee laatste uitvoeringen zijn voor 1200 euro extra uit te rusten met een schuif-/kanteldak (Sky).  

Hyundai Kona (2023) prijs: 

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI (mild hybrid) i-Motion: 29.995 euro
  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI (mild hybrid) Comfort Smart: 30.995 euro
  • Hyundai Kona 1.6 GDI hybrid Comfort: 33.995 euro  
  • Hyundai Kona 1.6 GDI hybrid Comfort Smart: 36.495 euro 
  • Hyundai Kona 1.6 GDI hybrid Premium: 39.995 euro 
  • Hyundai Kona 1.6 GDI hybrid N-Line: 39.995 euro  

Extra luxe of extra sportiviteit

De Hyundai Kona mild hybrid is altijd handgeschakeld (6 versnellingen) terwijl de Hyundai Kona hybrid altijd een automaat heeft. Dat de Premium en N-Line even duur zijn, is geen tikfoutje. De Premium richt zich op de bestuurder die prijsstelt op extra luxe terwijl de N-Line de meer sportief ingestelde bestuurder moet bekoren. Zo heeft de Kona N-Line speciale stoelbekleding (suède/kunstleer) met rode stiksels, zijskirts en aluminium pedalen, terwijl de Premium is uitgerust met onder meer verwarmbare stoelen voor en achter.

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Wouter Vastenhout
Door Wouter Vastenhout

Noemt zichzelf geen ‘petrolhead’, want er is meer in het leven. Kan dus niet alle interne codes van automodellen opdreunen. Uitzondering is F56, de modelcode van de derde generatie Mini Cooper waar hij momenteel in rijdt. Heeft sinds 2007 ook een eerste generatie Mazda MX-5. Eerst als dagelijks vervoer, maar inmiddels genietend van zijn pensioen. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties