Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+

Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+

Nissan trapt 2019 af vol goede voornemens. De Leaf, die nu al de bestverkopende EV is van het moment, krijgt een sterker accupakket gemeten en vergroot daarmee z'n elektrische rijbereik. Enig nadeel: de levering van deze Leaf E+ zal pas in de zomer op gang komen.

Met de nieuwe, tweede generatie Leaf maakte Nissan serieuze stappen. Het is een fijne EV geworden, echter het slechts 40 kW sterke accupakket was toch wel enigszins een aderlating gezien de pioniersrol die Nissan zich op het gebied van elektrisch rijden had toegedicht. Een actieradius van 270 kilometer betekent in de praktijk nog veelal kiele-kiele. Bovendien zitten andere merken ook niet stil en wisten zij met EV's op de proppen te komen die bijna twee keer zover weten te geraken op een volle acculading.

Dat de Nissan Leaf er toch met de meeste EV-kopers vandoor ging in 2018 is waarschijnlijk te danken aan een zachter prijskaartje. En nu is ook nog de Leaf E+, voorzien van een krachtigere accupakket met een capaciteit van 62 kW. Die zal vanzelfsprekend duurder zijn (prijs nog onbekend), maar komt ook een stuk verder. Een adequate 385 kilometer volgens de WLTP-cyclus.

Batterijpakket met meer cellen

Aan de basis van Leaf E+ ligt het verbeterde Intelligent Power-accupakket met een 25% hogere energiedichtheid en 55% meer capaciteit. Het nieuwe 62 kWh-batterijpakket telt 288 cellen in plaats van 192 cellen van het 40 kWh-batterijpakket. Wanneer je de accukracht van de Leaf E+ omzet in 'ouderwetse' peekaa's, dan is er 217 pk voorhanden. Ter vergelijk: de 40 kW-versie geniet er 150 pk en komt daarmee al zeer vlot uit de startblokken.

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

One pedal driving

Ook de Leaf E+ is leverbaar met e-Pedal en ProPilot. Dankzij het e-Pedal-systeem is het zogeheten 'one pedal driving' mogelijk. Hierbij kan de bestuurder de auto met één pedaal laten versnellen, afremmen en zelfs stoppen. Dit zorgt voor een heel gemoedelijk rijervaring en draagt tevens bij aan lagere onderhoudskosten. Wie ermee geoefend is, zal de fysieke remmen enkel nog bij een noodstop hoeven raadplegen.

Verder krijgt de Leaf van modeljaar 2019 een 8-inch infotainmentsysteem met extra connectiviteitsfuncties en een nieuw deur-tot-deur navigatiesysteem. Ook komt bij de verkoopstart de verbeterde NissanConnect EV-app beschikbaar.

Prijs Nissan Leaf E+

De vanafprijs van de Nissan Leaf E+ maakt Nissan Nederland in maart 2019 bekend. Geïnteresseerden kunnen zich online vrijblijvend aanmelden.

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Fatsoenlijke actieradius voor sterkere Nissan Leaf E+
Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties