Voor de Maserati Project24 moet je een circuit in je achtertuin hebben

Voor de Maserati Project24 moet je een circuit in je achtertuin hebben

Het is rendabel, kennelijk, niet straatlegale circuitauto's ontwikkelen voor de happy few. Want na Aston Martin, Ferrari, McLaren, Lamborghini en Porsche doet ook Maserati het. De Project24 is gebaseerd op de Maserati MC20, maar je mag er niet mee naar bakker en er ook niet mee gaan racen. Hij is puur bedoeld als circuitspeeltje.

Laten we dat even verduidelijken. De Maserati Project24 is een racewagen, dus mag hij de openbare weg niet op. Maar hem inzetten in een bestaande raceserie, zoals het FIA GT-kampioenschap, kan ook niet, want hij voldoet niet aan de reglementen. Net als de Aston Martin Vulcan, Ferrari FXX-K, McLaren P1 GTR, Lamborghini Essenza SCV12 en Porsche 935 is de Project24 een stuk racebaanspeelgoed voor de superrijken.

Voor de Maserati Project24 moet je een circuit in je achtertuin hebben
Voor de Maserati Project24 moet je een circuit in je achtertuin hebben
Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

Maserati Project24 met een klap meer vermogen dan de MC20

Maserati bouwt 62 exemplaren van de Project24, die overigens later nog een echte naam krijgt. Hij wordt aangedreven door de Nettuno-V6 van de Maserati MC20, maar dan met nieuwe turbo's voor een vermogen van 740 pk in plaats van 630 pk. De 'reguliere' MC20 weegt zo'n 1500 kilo. Voor de Project24 heeft Maserati zichzelf tot doel gesteld om onder de 1250 kilo uit te komen. Verwacht een volledig gestript interieur, koolstofkeramische remmen, slicks, een sper en een sequentiële bak.

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties