Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder net op tijd voor de zomer
Na twee maanden mondkapjes naaien, vinden ze het bij Lamborghini wel genoeg. De sportwagenfabrikant uit Sant'Agata Bolognese begint per direct weer met de productie van auto's. Lamborghini maakt van de gelegenheid gebruik om gelijk een nieuwe Huracán-variant te lanceren: de Huracán Evo RWD Spyder. Hij komt nog deze zomer op de markt.
Er zijn twee manieren om naar de Lamborghini Huracán Evo te kijken. Je zou het model kunnen zien als een poor man's Huracán: met een lagere prijs en minder vermogen. Maar je zou het model ook kunnen zien als dé te kopen Huracán-variant: met een lager gewicht en alleen aandrijving op de achterwielen. Lamborghini haalde hetzelfde geintje uit met de Gallardo, waarvan tussen 2010 en 2013 een achterwielaangedreven LP 550-2 was (10 pk minder dan de reguliere Gallardo).
Huracán Performante
Van 2016 tot 2019 deed Lamborghini iets soortgelijks al met de Huracán. De LP 610-4 had 610 pk en 4WD, de LP 580-2 ... u raadt het al ... 580 pk en achterwielaandrijving. Vorig jaar kreeg de Huracán-reeks een facelift, die door het leven gaat als Evo. Hij kreeg dezelfde aandrijflijn als de Huracán Performante, en dat betekent een vermogen van 640 pk. De Evo RWD Coupé bracht dat omlaag naar 610 pk. Nog steeds uit die glorieus klinkende 5,2-liter atmosferische V10 natuurlijk.
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.
120 kilo zwaarder
De Spyder heeft een dak dat in 17 seconden kan worden geopend of gesloten. Het mechanisme en de extra verstevigingen aan de carrosserie zorgen voor een wagengewicht dat 120 kilo hoger ligt. En dat heeft een bescheiden effect op de acceleratiecijfers. De Spyder gaat in 3,5 seconden naar 100 km/h, waarmee hij 0,2 seconden achterblijft bij de Coupé. De topsnelheid van 324 km/h kun je maar het beste met het dak dicht proberen te bereiken.
Cleanere voorzijde
Er zijn overigens een paar manieren waarop je een RWD kunt onderscheiden van een vierwielaangedreven Huracán Evo. Ten eerste heeft hij een wat cleanere (en wat ons betreft aantrekkelijkere) voorzijde. De RWD heeft dezelfde spitse neus als de Evo, maar dan met twee simpele baleinen die afhangen naar de onderste spoilerlip. De Evo heeft een drukker design, met meer lijnen en driehoeken. Aan de achterkant van de RWD prijkt een iets anders gestileerde diffuser.
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.