Nepuitlaten zijn van alle tijden, de Lamborghini Miura had ze al

Nepuitlaten zijn van alle tijden, de Lamborghini Miura had ze al

Als er één auto is waarvan je niet verwacht dat hij nepuitlaten heeft, dan is het de Lamborghini Miura wel. Bij de allereerste supercar ter wereld piepen twee indrukwekkende verchroomde pijpen onder de achterbumper vandaan. Maar die zijn nergens op aangesloten ...

Ergerlijke trend, wat ons betreft: nepuitlaten. De Audi S6 met dieselmotor heeft bijvoorbeeld vier plastic kokertjes als 'uitlaten', met ergens onder de auto de echte pijp. Bij de Volvo V60 T8 zie je vier verchroomde openingen en denk je: 'poe poe, indrukwekkend!' Maar als je erin kijkt, zie je gewoon twee onafgewerkte pijpjes zitten. Veel merken van de Volkswagen Group zetten simpelweg grijze vlakken in de achterbumper, die op uitlaten lijken.

Nepuitlaten zijn van alle tijden, de Lamborghini Miura had ze al
Nepuitlaten zijn van alle tijden, de Lamborghini Miura had ze al
Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Lamborghini Miura met achterklep die helemaal open scharniert

En dankzij Youtuber Doug DeMuro weten we nu dat de Lamborghini Miura dus ook neppe pijpjes heeft. De reden ervoor is logisch. Om bij de dwarsgeplaatste V12 te komen, scharnier je bij de Miura het hele achterste deel van de carrosserie omhoog. De achterbumper zakt dus naar de grond, inclusief verchroomde 'uitlaten', die om die reden nergens op zijn aangesloten. De werkelijke uitlaten zitten een stukje verder naar voren. 

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties