Wil je zuinigheid? Oké, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder ruimte

Wil je zuinigheid? Prima, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder bagageruimte

Dit is de nieuwe Nissan Juke Hybrid. Oftewel, de Japanse versie van de Renault Captur E-Tech Hybrid. De cross-overs delen hun aandrijflijn, die het verbruik in de stad met 40 procent zou moeten drukken. Het enige manco? Je levert er bagageruimte voor in.

De hybride-aandrijflijn van de Nissan Juke Hybrid combineert een 1,6-liter viercilinder met een elektromotor. Nissan meldt geen gecombineerd vermogen. Alleen dat de benzinemotor 94 pk en 148 Nm sterk is en dat de elektromotor daar 49 pk en 205 Nm aan toevoegt. Wij gaan er echter van uit dat de Juke Hybrid 143 pk levert, net als de Renault Captur E-Tech Hybrid.

Wil je zuinigheid? Prima, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder bagageruimte
Wil je zuinigheid? Prima, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder bagageruimte
Wil je zuinigheid? Prima, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder bagageruimte
Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

Nissan Juke Hybrid tot wel 80 procent volledig elektrisch

Volgens Nissan levert de Juke Hybrid "responsieve prestaties". En dat betekent dat iemand bij de importeur het Engelse persbericht té letterlijk heeft vertaald. Ook belooft Nissan dat de Juke in de stad tot wel 80 procent van de tijd volledig elektrisch kan rijden. Iets wat het verbruik met 40 procent zou drukken.

Wil je zuinigheid? Prima, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder bagageruimte
Wil je zuinigheid? Prima, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder bagageruimte
Wil je zuinigheid? Prima, zegt de Nissan Juke Hybrid, maar dan krijg je minder bagageruimte

Batterij onder de vloer maakt bagageruimte flink kleiner

De Juke Hybrid heeft een 1,2 kWh-batterij, die tijdens het rijden wordt opgeladen door de brandstofmotor en door remenergie om te zetten naar elektriciteit en op te slaan. Nissan heeft de batterij onder de bagageruimte neergelegd, waardoor die 68 liter minder groot is dan bij een niet-hybride Juke (nu 354 liter).

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties