De huidige Land Rover Defender werd in 2019 geïntroduceerd. De meest recente versie dateert uit 2024.
De Defender is een auto uit het L-segment. Daarmee is hij vergelijkbaar met de BMW X1, Mazda CX 60, Mercedes GLA, Volvo XC40 en Audi Q3.
De Land Rover Defender is beschikbaar als SUV.
De Defender is 4.583 mm lang en dat is langer dan gemiddeld voor een auto in het L-segment. De breedte bedraagt 2.008 mm en de 1.967 mm.
De wielbasis van de Defender bedraagt 2.587 mm. Hoe groter de afstand tussen de voor- en achteras, des te meer beenruimte op de achterbank je over het algemeen hebt. Een wielbasis van 2.587 mm is minder dan gemiddeld.
Het leeggewicht is 2.300 tot 2.745 kilo. De maximale toegelaten massa (het maximale gewicht wat de auto, inclusief brandstof, passagiers en lading mag wegen) is 3.380 kilo.
De Land Rover Defender heeft een ondergemiddeld grote kofferbak. In zijn bagageruimte past 290 liter met alle zitplaatsen bezet, of 2.078 liter wanneer je de achterbank neerklapt.
Voor de aandrijving is de Defender verkrijgbaar met benzine, benzine hybride en diesel.
De benzine-uitvoering van de Defender heeft een gemiddeld verbruik van 14,0 l/100 km of 1 op 7,1. Op een volle tank van 90 liter rijdt hij ongeveer 643 kilometer. De sportiefste uitvoering heeft een actieradius 621 kilometer, maar hij is dan ook minder zuinig (14,5 l/100 km of 1 op 6,9). Krachtigere prestaties kosten nu eenmaal brandstof.
Min | Max | |
---|---|---|
Actieradius | 621 km | 643 km |
Verbruik |
14,0 l/100 km
1 op 7,1 |
14,5 l/100 km
1 op 6,9 |
De diesel-uitvoering van de Defender heeft een gemiddeld verbruik van 8,4 l/100 km of 1 op 11,9. Op een volle tank van 89 liter rijdt hij ongeveer 1.060 kilometer. De sportiefste uitvoering heeft een actieradius 1.000 kilometer, maar hij is dan ook minder zuinig (8,9 l/100 km of 1 op 11,2). Krachtigere prestaties kosten nu eenmaal brandstof.
Min | Max | |
---|---|---|
Actieradius | 1.000 km | 1.060 km |
Verbruik |
8,4 l/100 km
1 op 11,9 |
8,9 l/100 km
1 op 11,2 |
De hybride Land Rover Defender is beschikbaar met een benzinemotor. Deze wordt ondersteund door een elektromotor, die tijdens het rijden energie opwekt bij het remmen en uitrollen van de auto. Een hybride auto combineert het beste van twee werelden: de grote actieradius van een brandstofauto, met de soepele aandrijving en extra zuinigheid van de elektromotor.
De hybride Land Rover Defender is een plug-in hybride. Wat betekent dat de batterij ook met een stekker opgeladen kan worden. De batterij heeft een capaciteit van 15,4 kWh. Bij een gemiddeld verbruik van 27,4 kWh per 100 kilometer, haalt hij een actieradius van 43 kilometer. Dit ondersteund de brandstofmotor. De brandstoftank heeft een inhoud van 90 liter.
Capaciteit batterij | 15,4 kWh |
---|---|
Gemiddeld verbruik elektrisch | 27,4 kWh / 100km |
Actieradius elektromotor | 43 km |
Tankinhoud | 90 liter |
Min | Max | |
---|---|---|
Vermogen | 200 pk | 526 pk |
0 naar 100 km/h | 10,2 sec. | 5,2 sec. |
Topsnelheid | 175 km/h | 240 km/h |
Qua prestaties heeft de Defender voor ieder wat wils. De braafste Defender heeft 200 pk, sprint in 10,2 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 175 km/h.
De meest sportieve Defender, met 526 pk, klaart de standaardsprint in 5,2 seconden en tikt een topsnelheid van 240 km/h aan.
De Land Rover Defender prijs begint bij € 85.593. Voor de meest uitgebreide en sterke variant, loopt de prijs op naar € 256.543. Bekijk hier alle Land Rover Defender prijzen.
Schieten deze aanschafprijzen je budget net voorbij? De Defender is ook beschikbaar als private lease. Kijk hier voor de beste Land Rover Defender private lease deals.
Auto Review heeft de Land Rover Defender uitgebreid getest. Lees hier onze laatste tests.
Lees hier het laatste Land Rover Defender nieuws van Auto Review
Ook in deze artikelen komt de Land Rover Defender voorbij: