Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring

Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring

Over een tijdje wordt de RS 3 vast weer de kroon op het gamma van de nieuwe Audi A3. Maar waarschijnlijk is kroonprins S3 hem nog voor. Onze spionagefotograaf spotte zowel de Sportback als de Limousine op de Nürburgring. Schaamteloos stickerloos!

Net als bijna alle merken, bombardeert Audi ons de laatste tijd met elektrische auto's en stekkerhybrides. Maar dat is voor een goed doel: ze compenseren de extra CO2-uitstoot die de snelle jongens uit het modellenprogramma voor hun rekening nemen. Dus als je een Audi RS 6, R8 of SQ8 tegenkomt, mag je de eerst volgende stekker-Audi die je ziet een schouderklopje geven.

Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring

Audi S3 komt als Sportback en Limousine

En ook de nieuwe S3 dankt zijn bestaan aan al die (semi-)elektrische Audi's. Zowel de S3 Sportback als de S3 sedan - Limousine in Audi-taal - staat te trappelen om de markt te bestormen. Ze hadden zelfs geen tijd om tijdens oefensessies op de Nürburgring nog even netjes een camouflagepak aan te trekken. Ze hadden zelfs geen naafdopjes in gedaan!

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring

Luchthappers en neproosters

Ziehier de runners-up van het A3-gamma. Vergeleken met de standaardmodellen schuren ze met hun afgetrainde buik dichter over het asfalt en zorgen extra ruige bumpers met overmaatse luchthappers voor een sportievere aanblik. Het stoere roosterwerk in de achterbumper lijkt ons in het volle zonlicht pure nep te zijn. Zou dat ook het geval zijn met tweemaal dubbele uitlaten? Onze ervaringen met de Audi RS 6 Avant maken ons een tikje sceptisch.


Maar wat kan het bommen als je meer dan 300 pk onder de motorkap van je compacte middenklasser hebt? Wat interesseert jou het of dat vette gebrul inderdaad rechtstreeks uit die vier pijpen komt als je in 4,5 seconden naar de 100 km/h sprint? Juist: geen sikkepit!

Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring

Hoeveel vermogen krijgt de nieuwe Audi S3?

Dat acceleratiecijfer baseren we trouwens op de gegevens van de vorige S3, die daarvoor 4,7 tellen nodig had. Dat redde hij met de 310 pk en 380 Nm sterke tweeliter TFSI-motor.


De verwachting is echter dat de nieuwe Audi S3 minimaal 320 pk en 420 Nm in de neus krijgt, net als de zojuist gepresenteerde Volkswagen Arteon R. Om alle peekaas en newtonmeters soepel en veilig op het asfalt te brengen, beschikt de nieuwe Audi S3 wederom over een zeventraps S-Tronic-transmissie en Quattro-aandrijving.

Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring

Opgewonden geraakt door al die blote Audi's? Wees gerust, het duurt vast niet lang meer voordat de S3 sportback en S3 Limousine officieel worden gepresenteerd!

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Schaamteloos: dikke Audi's spiernaakt over de Ring
Gert Wegman
Door Gert Wegman

Speelt al zijn leven lang met auto’s en taal, en wordt daar sinds 1989 nog voor betaald ook. Werkte ooit voor de industrie, maar is in 2002 ‘overgelopen’ naar de media. Dol op turbo’s, eigenzinnige auto’s en klassiek motorgegrom, gefascineerd door de stille kracht van EV’s. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties