Elektrische Volkswagen e-Up is terug van weggeweest, maar nog steeds te duur
Bijna 26.000 euro voor een piepklein stadsautootje, dat is extreem veel geld! Zeker omdat de elektrische Volkswagen e-Up qua actieradius beperkt bruikbaar is. Zijn officiële bereik ligt iets boven de 250 kilometer, maar in de praktijk blijft daar waarschijnlijk hooguit 200 kilometer van over.
Elektrische auto's zijn duur. Daar ontkomen we voorlopig niet aan. We weten het, we begrijpen het, maar we vinden het af en toe nog moeilijk te verkroppen. Een Volkswagen Up kocht je tien jaar geleden vanaf 8000 euro. Dan is de huidige vanafprijs van 16.900 euro al slikken, maar 25.850 euro voor een e-Up helemaal.
Volkswagen e-Up met 83 pk en 32,3 kWh
Volkswagen haalde zijn elektrische mini begin dit jaar uit het leveringsprogramma. Nu is hij weer terug, met dezelfde specs, dezelfde actieradius, maar met een iets hogere prijs. De Volkswagen e-Up is 83 pk sterk, heeft een 32,3 kWh-batterij en een WLTP-bereik van ruim 250 kilometer.
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.
In een uur weer vol aan de snellader
Als je de Volkswagen e-Up thuis aan de wallbox legt, is zijn batterij na 5,5 uur weer vol. Kies je ervoor om hem aan een 40 kW CCS-gelijkstroomlader te hangen, dan zie je na ongeveer een uur het laadniveau van de auto op 80 procent staan.
Volkswagen e-Up in twee uitvoeringen
De Volkswagen e-Up is er in twee uitvoeringen: de 25.850 euro kostende basisversie en de E-Up Style voor 27.200 euro. Het grootste verschil tussen de twee is dat de Style hoogglans zwarte spiegelkappen, bumpers in carrosseriekleur, lichtmetalen wielen, getinte ruiten, sfeerverlichting en chroomaccenten in het interieur heeft.
De Volkswagen Up rijd je voor een vast laag bedrag per maand via Volkswagen Private Lease
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.