Vernieuwde Volkswagen e-Up komt veel verder op 1 acculading
Het kon niet uitblijven. De onlangs gepresenteerd elektrische varianten van de Skoda Citigo en de Seat Mii hebben een groter accupakket dan de allang leverbare Volkswagen e-Up. Dat kan Volkswagen natuurlijk niet op zich laten zitten. Daarom krijgt de e-Up binnenkort een tweemaal zo grote accucapaciteit.
Tussen alle elektrische nieuwkomers moet de huidige Volkswagen e-Up zich eigenlijk een beetje schamen. Volgens de oude verbruikscyclus NEDC komt hij op één acculading 160 kilometer ver. Maar in de praktijk gaat daar nog wel een kilometertje of 20 vanaf. Nee, dan de Kia e-Niro, de Kia e-Soul, en de Hyundai Kona Electric. Onder een beetje gunstige omstandigheden brengen die je 450 kilometer ver. Oké, het is waarschijnlijk eerlijker om de e-Up te vergelijken met de Renault Zoe. Maar ook die komt veel verder op één batterijlading.
Actieradius vernieuwde e-Up ruim 250 km
Nu Volkswagen druk bezig is met een ongekend elektrificatie-offensief, kon het dat ieniemienie-accupakket in de e-Up natuurlijk niet handhaven. Vandaar dat de Wolfsburgse stadsauto in navolging van zijn Tsjechische en Spaanse broertjes nu een tweemaal zo krachtige batterij krijgt. Deze stuwt de actieradius volgens de fabrikant op tot meer dan 250 kilometer. Dat is nog niet riant, maar voor een kleintje als de Volkswagen e-Up wel acceptabel.
e-Up nu al te reserveren
De vernieuwde e-Up maakt pas komend najaar zijn publieksdebuut op de IAA in Frankfurt. Via een speciale website is-ie nu al te reserveren. Voordat je achter het stuur kunt plaatsnemen, is het echter 2020. En wat de auto gaat kosten, dat kon Volkswagen ons nog niet vertellen.
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.