Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?

Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?

Prachtige auto, die Citroën C5 X! Als in: prachtig dat Citroën met zo'n vreemde eend het d-segment komt binnenzwemmen. Hij is een typisch Frans alternatief voor de Mazda 6, Skoda Superb en Volkswagen Passat. En dat roept de vraag op of hij niet té excentriek is.

Resultaten uit het verleden bieden soms wél een garantie voor de toekomst. En als we naar het gebrek aan succes van onder meer de Renault Vel Satis kijken, dan stemt ons dat niet vrolijk over de kansen van de Citroën C5 X. Hij is een vreemdsoortig gelijnde mix tussen een sedan, stationwagon en suv. 'De traditionele d-segment-sedan is ten dode opgeschreven', moet Citroën hebben gedacht, 'dus laten we het over de cross-overboeg gooien, want die zijn populair.' Dus staat de C5 X hoger op zijn wielen en is hij 'verstoerd' met een kunststof rand om de wielkasten.

Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?
Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?
Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?
Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

Citroën C5 X met benzinemotor of als plug-in hybride

Onderhuids is de techniek vertrouwd. De C5 X deelt zijn platform met de DS 7 Crossback en Peugeot 508. Daarvan kennen we ook de beschikbare motoren: een 1.2 met 130 pk, een 1.6 met 180 pk en een plug-in hybride-aandrijflijn met 225 pk en 360 Nm. Alle motorvarianten zijn standaard uitgerust met een achttraps automaat. Pas begin 2022 komt de C5 X op de markt. Volgens Citroën is het voordeel van de bijzondere koetsvorm dat de inzittenden veel ruimte hebben. Op de achterbank zouden de passagiers liefst 7 centimeter meer beenruimte hebben dan in de vorige generatie Citroën C5.   

Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?
Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?
Prijs Citroën C5 X - Voor de sedan-station-suv moet je 37 mille neertellen. Maar wie gaat dat doen?

Citroën C5 X prijzen

  • PureTech 130 S&S EAT8 Business - 37.490 euro
  • PureTech 130 S&S EAT8 Business Plus - 40.390 euro
  • PureTech 130 S&S EAT8 Feel - 40.390 euro
  • PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus - 43.190 euro
  • Hybrid 225 EAT8 Business - 42.290 euro
  • Hybrid 225 EAT8 Business Plus - 45.190 euro
  • Hybrid 225 EAT8 Feel - 45.190 euro
  • Hybrid 225 EAT8 Shine - 47.990 euro
Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties