De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's

De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's

Het loopt even wat minder met Renault. Dus komt de nieuwe topman Luca de Meo (afkomstig van Seat) met een 'reddingsplan'. En daarin staat dat de legendarische Renault 4 en Renault 5 zullen terugkeren. Als volledig elektrische auto's dit keer … 

Het nieuwe strategieplan van Renault wordt op 14 januari gepresenteerd, maar persbureau Reuters heeft van enkele interne bronnen al vernomen wat er in staat. Zo gaat Renault zich richten op een nieuwe productlijn, die sterk leunt op het verleden van het Franse merk. Er komen moderne varianten van de roemruchte Renault 4 en Renault 5 met een elektrische aandrijflijn. Daarbij gaat Renault ook drie elektrische Alpine-modellen voorstellen.

Renault Scénic, Espace en Talisman gaan verdwijnen

Renault draait verlies, onder meer door de wereldwijde coronacrisis. Het bedrijf heeft aangekondigd meer dan 2 miljard euro te gaan besparen, waardoor banen zullen sneuvelen. Topman Luca de Meo wil bovendien af van slecht lopende modellen. En dat betekent dat in de nabije toekomst onder meer de Scénic, Espace en Talisman van het toneel zullen verdwijnen. De Meo wil de nadruk gaan leggen op het C-segment, waarin Renault nu de Mégane en Kadjar levert.

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's

Van de Renault 4 en Renault 5 werden miljoenen gebouwd

Van de originele Renault 4 zijn tussen 1961 en 1992 meer dan 8 miljoen exemplaren gebouwd. Het bijzondere aan de Citroën 2CV van Renault was dat hij aan de linker- en rechterkant een andere wielbasis heeft. Dit komt doordat de achterste torsieassen achter elkaar zijn geplaatst. Van de latere Renault 5 (1972 - 1996) werden ruim 5,5 miljoen stuks gefabriceerd. Het vijfje heette in de Verenigde Staten 'Le Car' (de auto). Ook waren er diverse sportieve varianten van de Renault 5, zoals de brede Renault 5 Turbo met de motor achterin.

De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
De Renault 4 en Renault 5 komen terug ... als elektrische auto's
Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties