Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4
Leven met een Citroën e-C4 is aftasten en uitproberen. Enerzijds kun je de resterende actieradius niet voor 100 procent vertrouwen en anderzijds komt hij niet in de buurt van de beloofde range van 350 kilometer. Je leest alles over de elektrische Citroën in onze rij-impressie en onze actieradiustest. Hier lichten we er drie voordelen en drie nadelen van de e-C4 uit.
"Voor een elektrische auto is de Citroën e-C4 niet kwistig met informatie." Dat schreven we een tijd geleden in onze rij-impressie. En dat is ook onze grootste ergernis. Pluspunten zijn er natuurlijk ook. Zo valt de ruimte achterin niet tegen. En dat ondanks de coupé-achtige daklijn van de e-C4.
+ Pluspunt - De ruimte op de tweede zitrij
Ondanks de coupé-achtige daklijn van de Citroën e-C4 vallen de hoofd- en beenruimte achterin niet tegen. Passagiers tot 1,80 meter zitten redelijk ruim.
+ Pluspunt - Wat verbruikt de klimaatregeling?
Als je diep graaft, vind je in het menu van de Citroën e-C4 een metertje dat laat zien of de klimaatregeling veel of weinig stroom verbruikt.
+ Pluspunt - Woohoo! Echte draaiknoppen
Je regelt de temperatuur in de Citroën e-C4 met echte draaiknoppen. Peugeot en Volkswagen gebruiken daarvoor het touchscreen en daar houden wij niet van.
- Minpunt - De voorspelde range voorspelt weinig
De grootste ergernis in de Citroën e-C4 is dat de voorspelde range wilder op en neer gaat dan de aandelenkoers van Tesla. Daar kun je dus niet op vertrouwen.
- Minpunt - Hoe vol zit de accu nog?
Tijdens het rijden zie je nergens de accustatus in procenten. De auto heeft die informatie wél, maar toont die cijfers alleen tijdens het opladen.
- Minpunt - Ja, té groot kan dus ook
Het doorzichtige scherm waarop het head-up display zijn informatie projecteert is net zo groot als het deksel van je broodtrommel. Té groot, dus.