Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4

Leven met een Citroën e-C4 is aftasten en uitproberen. Enerzijds kun je de resterende actieradius niet voor 100 procent vertrouwen en anderzijds komt hij niet in de buurt van de beloofde range van 350 kilometer. Je leest alles over de elektrische Citroën in onze rij-impressie en onze actieradiustest. Hier lichten we er drie voordelen en drie nadelen van de e-C4 uit.

"Voor een elektrische auto is de Citroën e-C4 niet kwistig met informatie." Dat schreven we een tijd geleden in onze rij-impressie. En dat is ook onze grootste ergernis. Pluspunten zijn er natuurlijk ook. Zo valt de ruimte achterin niet tegen. En dat ondanks de coupé-achtige daklijn van de e-C4. 

Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4

+ Pluspunt - De ruimte op de tweede zitrij

Ondanks de coupé-achtige daklijn van de Citroën e-C4 vallen de hoofd- en beenruimte achterin niet tegen. Passagiers tot 1,80 meter zitten redelijk ruim.

Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4

+ Pluspunt - Wat verbruikt de klimaatregeling?

Als je diep graaft, vind je in het menu van de Citroën e-C4 een metertje dat laat zien of de klimaatregeling veel of weinig stroom verbruikt.

Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4

+ Pluspunt - Woohoo! Echte draaiknoppen

Je regelt de temperatuur in de Citroën e-C4 met echte draaiknoppen. Peugeot en Volkswagen gebruiken daarvoor het touchscreen en daar houden wij niet van.

Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4

- Minpunt - De voorspelde range voorspelt weinig

De grootste ergernis in de Citroën e-C4 is dat de voorspelde range wilder op en neer gaat dan de aandelenkoers van Tesla. Daar kun je dus niet op vertrouwen.

Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4

- Minpunt - Hoe vol zit de accu nog?

Tijdens het rijden zie je nergens de accustatus in procenten. De auto heeft die informatie wél, maar toont die cijfers alleen tijdens het opladen.

Drie voordelen en drie nadelen van de elektrische Citroën e-C4

- Minpunt - Ja, té groot kan dus ook

Het doorzichtige scherm waarop het head-up display zijn informatie projecteert is net zo groot als het deksel van je broodtrommel. Té groot, dus.

Bart Smakman
Door Bart Smakman

Test graag elektrische auto's omdat ze zo soepel rijden en er veel valt te ontdekken. Wat is bijvoorbeeld de actieradius in de praktijk en hoe verloopt het snelladen? Vindt dat elke auto stoelverwarming moet hebben, want er bestaat geen groter genot. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties