De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter

De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter

En dat heeft een hele goede reden. Want Maserati werkt aan een elektrische aandrijflijn, die zijn weg gaat vinden naar de volledig nieuwe GranTurismo en GranCabrio.

De eerste generatie Maserati GranTurismo kwam in 2007 op de markt en werd pas eind vorig jaar uit productie genomen. Het model kon al enkele jaren niet meer meekomen met de concurrentie, maar had toch twee hele duidelijke unique selling points: zijn wonderschone uiterlijk (dat na iedere facelift minder puur werd) en de glorieuze soundtrack van zijn atmosferische V8.

Reeds begonnen met testwerk

Maserati komt in 2021 met een opvolger, waarin dus een volledig elektrische aandrijflijn debuteert. Specificaties houden ze in Modena nog onder de pet, maar ga er gerust vanuit dat de GranTurismo en GranCabrio flink sneller worden dan hun voorgangers. Maserati is reeds begonnen met testwerk. Deze ‘oude’ GranTurismo heeft de nieuwe aandrijflijn al. 

Modellenoffensief

Zoals meer merken binnen de Fiat Chrysler-groep heeft Maserati dringend nieuwe modellen nodig. Dit jaar introduceert het Italiaanse luxemerk een nieuwe sportwagen: de lang verwachte Alfieri. Ook krijgt de Ghibli een uitgebreide update, waarbij ook een plug-in hybrideversie wordt gelanceerd. In 2021 volgen dan een suv onder de Levante en de nieuwe GranTurismo en GranCabrio.

De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
De nieuwe Maserati GranTurismo klinkt voor geen meter
Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt. Lees meer »

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties