Nieuws

Met deze superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond snel de baas

Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas

Zie de maan schijnt door de bomen, het heerlijk avondje is gekomen. Sint en Piet moeten zo langs 17 miljoen mensen. Een helse taak die je niemand zou toewensen. Op de daken was Amerigo eens sneller dan het geluid, maar de schimmel is oud geworden, naar verluidt. Daarom hierbij enkele alternatieven voor het paard, want met deze superbusjes is pakjesavond zo geklaard.

Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas
Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas

Renault Espace F1

Een vermomde Formule 1-wagen voor een Sint met haast, 
die dankzij een 3,5-liter V10 met 800 pk flink doorblaast.

De ruime MPV schreeuwt, krijst en raasdondert,
en sprint in slechts 2,8 seconden van nul naar honderd.

Chocoladeletters zullen achterin veel te snel smelten,
want daar zet de hete tiencilinder de boel op stelten.

De Espace schopt het tot een top van 312 kilometer per uur,
maar kan alleen worden gestart met speciale apparatuur.

Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas
Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas
Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas

Ford Transit Supervan 3

Dat gold in eerste instantie ook voor deze krankzinnige Ford,
die in 1994 werd gebruikt als rijdend en racend reclamebord.

Hij werd uitgerust met een achtcilinder uit de Formule 1,
maar dat vond Ford bij nader inzien toch te obsceen.

Er kwam een minder kostbare V6 voor in de plaats:
eveneens een racemotor en zeker niet ondermaats.

Sint hoeft bovendien niet bang te zijn voor dit spektakelstuk,
want die achterspoiler zorgt voor voldoende neerwaartse druk.

Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas
Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas
Met deze razendsnelle superbusjes zijn Sint en Piet pakjesavond de baas

Ford World Rally Transit

Met Formule 1-motoren kom je niet heel Nederland door,
want daar is het brandstofverbruik echt veel te slecht voor.

Daarom raden we de Sint deze Ford World Rally Transit aan,
geschikt voor de stad, het rallyparcours en de autobahn.

Zijn 2,5-liter turbodiesel is heerlijk zuinig en 203 pk sterk.
Daarmee kunnen Sint en Piet vanavond pas echt aan het werk.

Ze mogen zelfs door de milieuzone van Amsterdam heen,
want de Ford World Rally Transit is van bouwjaar 2001.

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Remco Slump
Door Remco Slump

Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt.

Zoeken

Merk- & modeldossiers