'Simplify and add lightness!' Lotus komt met strak nieuw logo

'Simplify and add lightness!' Lotus komt met strak nieuw logo

'Simplify and add lightness.' Dat was het adagium van Lotus-oprichter Colin Chapman. En dat heeft Lotus nu ook toegepast op zijn nieuwe, wat eenvoudigere logo.

De wijzigingen zijn niet wereldschokkend. Lotus heeft de kleur uit zijn beeldmerk gehaald. Geen groen en zilver meer, alleen nog zwart en geel. Daarbij zijn de initialen van Anthony Colin Bruce Chapman gekrompen en versimpeld. En zit er niet langer een kromming in het woord Lotus.

Jaren tachtig

Het nieuwe logo is een duidelijke afstamming van het origineel dat sinds 1948 in gebruik is. Alleen in 1986, 1987 en 1989 stapte Lotus er vanaf, toen het merk een duidelijk ander beeldmerk lanceerde, met dikke, overlappende letters.

Elektrische hypercar

Lotus werd in 2017 overgenomen door Geely en is aan een ware transformatie bezig. Met Chinees geld wordt gewerkt aan een nieuw modellengamma, de 2000 pk sterke elektrische hypercar Evija en de allereerste suv van het merk.

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

'Simplify and add lightness!' Lotus komt met strak nieuw logo
Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties