Partnerbijdrage

4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden

4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden

Vroeger stonden er lange rijen voor telefoonwinkels als er een hippe, nieuwe smartphone op de markt verscheen. Tegenwoordig schrijf je je gewoon online in. Wel zo makkelijk. Je hoeft komende zomer dus ook geen slaapzak voor de lokale Nissan-dealer neer te leggen. De elektrische Nissan Ariya reserveer je eenvoudigweg vanuit je luie stoel. Waarom je dat zou willen? Wij geven je vier redenen.

1 – In de Nissan Ariya profiteer je van jarenlange elektro-ervaring

Stekkers? Batterijen? Elektromotoren? Twaalf jaar geleden kenden de meeste automerken die begrippen alleen maar van naam. Nissan liep echter op de ontwikkelingen vooruit en introduceerde in 2010 de eerste in massa geproduceerde elektrische auto: de Nissan Leaf. Het model groeide uit tot de bestverkochte EV ter wereld, met inmiddels bijna 600.000 geproduceerde exemplaren.

4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden
4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden
4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden

Natuurlijk staat de Nissan Ariya op een nieuw platform met nieuwe techniek, maar daarin zijn wel de lessen verwerkt die Nissan in het afgelopen decennium van de Leaf heeft geleerd. Achter het stuur van de Japanse elektro-suv profiteer je dus van nóg meer kracht, veiligheid, technologie, actieradius en gebruiksvriendelijkheid. En dat al vanaf 47.390 euro. Of 529 euro per maand via operational lease.

4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden

2 – Actieradiusstress onderweg? Daar heb je helemaal geen zin in

Zit jij in een elektrische auto met samengeknepen billen achter het stuur, met vier vingers tussen je tanden en één oog constant op het laadniveau van de batterij? Dan raak je van de Nissan Ariya geheid ontspannen. Drie van de vier versies zijn uitgerust met een grote 87 kWh-batterij, die goed is voor een WLTP-actieradius van 400 tot 500 kilometer. Zelfs de Ariya met de bescheiden 63 kWh-accu komt al tot 360 kilometer ver.

4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden

3 – Je wilt een fijne reisauto waarmee je ook een potje kunt sturen

In Japan ligt een stukje Europa: het ontwikkelingscircuit van Nissan, dat is ontworpen om ‘onze’ wegen na te bootsen. Want wij, jullie, jij, ik hebben het Nissan niet makkelijk gemaakt. Speciaal voor ons – de Europeanen – is de nieuwe Ariya aan een duizenden kilometers lange horrortest onderworpen. Alles om van hem dé ideale combinatie tussen comfortabele reiswagen en inspirerende stuurauto te maken.

4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden
4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden

Stille wateren, diepe gronden. Want de fluisterende elektromotoren van de Ariya kunnen plotseling exploderen met energieke kracht. De Ariya 4WD Performance is bijna 400 pk sterk en sleurt zijn inzittenden in 5,1 seconden naar 100 km/h. Mag het ietsje minder zijn, dan kun je altijd opteren voor de Ariya 4WD (306 pk) of een van de voorwielaangedreven versies (maximaal 242 pk).

4 redenen waarom jij als eerste in de Nissan Ariya wilt rijden

4 – Blauw als cliché elektrokleur? Daar ben je helemaal klaar mee

Welke kleur hoort bij elektrische rijden? Blauw, denken de meeste autofabrikanten heel afgezaagd. Maar Nissan gaat op de chique toer met koperkleurige accenten in het interieur en een carrosserie in Akatsuki Copper. Wil je benadrukken hoe goed de Ariya voor de bloemen, bijen en bomen is, dan kun je ook kiezen voor diepdonker Aurora Green. Of een van de andere acht leverbare kleuren natuurlijk.

Wil je als een van de eerste in een nieuwe Nissan Ariya wegrijden? Reserveer hem dan nu op Nissan.nl.

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Redactie
Door Redactie

Zoeken

Merk- & modeldossiers