Hybride-opvolger van de McLaren 570S krijgt een V6'je
Al sinds 2011 - toen de McLaren MP4-12C op de markt kwam - gebruikt McLaren dezelfde motor: een 3,8-liter (nu 4,0-liter) V8 met twee turbo's. Daar komt vanaf volgend jaar verandering in. Want dan komt de opvolger van de McLaren 570S op de markt, als plug-in hybride met V6.
McLaren gebruikte eerder hybridetechniek, maar dan alleen in zijn absolute topmodellen: de 916 pk sterke McLaren P1 en de liefst 1050 pk leverende McLaren Speedtail. Binnen nu en een paar jaar moet het hele leveringsprogramma van McLaren aan de stekker en de Sport Series bijt het spits af.
McLaren Sport Series houdt op met bestaan
McLaren verdeelt zijn modellen in drie series: de Sport Series (540C, 570S, 570GT, 600LT en 620R), de Super Series (720S, 765LT) en de Ultimate Series (Senna, Elva en Speedtail). De Sport Series-aanduiding gaat er eind dit jaar uit en wordt vervangen door de term High-Performance Hybrid.
Welke verzekering je ook kiest, met Univé ga je binnen 10 minuten voordelig en goed verzekerd de weg op.
Nieuwe platform, geoptimaliseerd voor hybridetechniek
Het eerste model van die reeks - waarvan de naam nog niet bekend is - wordt begin 2021 gelanceerd. Hij wordt gebouwd op een nieuw koolstofvezel frame: de McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA). Het platform is geoptimaliseerd voor hybride-aandrijflijnen en de nieuwste elektronische rijassistenten en veiligheidssystemen, aldus McLaren.
McLaren voor het eerste met V6-motor
Voor de aandrijving van de nieuwe sportwagen van McLaren zorgt een compleet nieuwe V6, die hulp krijgt van een plug-in hybridesysteem. Hoeveel vermogen dat oplevert, is nog niet bekend, maar we verwachten dat er meer dan 600 pk beschikbaar zal zijn.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.