Waarom de Morgan Plus 4 70th Anniversary Edition een goudkleurig chassis heeft?
Morgan gaat met zijn tijd mee, een soort van. De nieuwe Plus Six staat op een aluminium chassis en dat betekent dat het aloude stalen chassis gaat verdwijnen. Om dat – en de zeventigste verjaardag van de Plus 4 – te vieren, introduceert Morgan de speciale Plus 4 70th Anniversary Edition.
De ontwerpers van Morgan zijn helemaal losgegaan. Zo is het stalen chassis van de Plus 4 70th Anniversary Edition goudkleurig gespoten. Dit om het belang van het chassis te benadrukken, aldus Morgan. En aangezien een zeventigjarig jubileum een platina jubileum is, hebben de designmannen en – vrouwen ervoor gekozen om de carrosserie in Platinum Metallic uit te voeren.
Aero Racing
Morgan bouwt niet meer dan twintig exemplaren van de Plus 4 70th Anniversary Edition. Bijzonder is dat alle kopers een fotoboek krijgen, waarin de bouw van hun auto is vastgelegd. Aero Racing – de sportafdeling van Morgan – heeft aan de viercilindermotor van de Plus 4 gesleuteld, waardoor het vermogen van 156 naar 182 pk is gegaan. De sprint naar 100 km/h gaat in minder dan 7 seconden.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.
Rover- en Ford-motoren
De Morgan Plus 4 is zo’n auto die niet van ophouden weet. Hij was in productie van 1950 tot en met 1969, 1985 tot en met 2000, en van 2005 tot nu. Door de jaren heen heeft de Plus 4 viercilinders van Standard, Triumph, Fiat, Rover en Ford gehad. In 1963 kondigde Morgan de +4+ aan: een coupé met glasvezel carrosserie. Er zijn maar 26 stuks gebouwd.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.