BMW M2 CS is de klapperrr van de week
Nogmaals de BMW M2 CS, maar nu officieel. De afscheidsmachine heeft dezelfde twinturbo 3,0-liter zes-in-lijn als de M2 Competition aan boord. In de M2 CS is hij niet 410 pk sterk, maar 450 pk. En meer is altijd goed.
De acceleratiewinst is niet wereldschokkend. Met DSG-automaat haalt de M2 CS de 100 km/h in 4,0 seconden. In een met handbak uitgerust exemplaar ben je 0,2 seconden langer onderweg. Ter vergelijking: de M2 Competition heeft respectievelijk 4,2 en 4,4 seconden nodig. De topsnelheid van de M2 CS is naar oud Duitse gebruik afgeregeld. Niet op 250 km/h, maar op 280 km/h, omdat het anders optionele M Driver’s Package op de CS standaard is.
Lichtgewicht materialen
En BMW levert nog meer zonder meerprijs. De M2 CS heeft sterkere remmen, een sperdifferentieel, een adaptief onderstel en een sportuitlaat. Zijn exterieur is aangekleed met lichtgewicht materialen. Zo zijn de motorkap, het dak, de achterspoiler en achterdiffuser opgetrokken uit met koolstofvezel versterkt kunststof. De M2 CS – die niet lichter is dan de M2 Competition – rolt op 19-inch wielen, in het zwart of matgoud. Voor de auto zelf is alleen de kleur Misano Blau beschikbaar.
Bij Univé geniet je van een gunstige premie en uitstekende service bij ongeval of pech.
Gelimiteerde oplage
Volgens BMW wordt de M2 CS in een gelimiteerde oplage geproduceerd, al meldt de fabrikant niet hoeveel exemplaren er dan komen. In België blijft de sportcoupé onder de ton, maar dat zal bij ons niet zo zijn. De M2 Competition staat in Nederland vanaf 99.995 euro in de prijslijst, dus daar komt ongetwijfeld nog wat bovenop.
De zekerheid van Univé: uitstekende service en altijd een gunstige premie.