Nieuws

Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral

Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral

Ook Bugatti moet met z'n tijd mee, dus zal de opvolger van de Chiron niet langer een W16-motor hebben. De monsterlijke 8,0-liter unit met vier turbo's drijft sinds de introductie van de Veyron in 2005 alle Bugatti's aan. Deze Bugatti Mistral is de allerlaatste.

Bugatti heeft ook door dat puissant rijke verzamelaars graag miljoenen uitgeven aan speciale supersportwagens. Daarom heeft het Duits-Franse (en inmiddels ook Kroatische) merk zijn leveringsprogramma steeds verder uitgebreid. Voorheen verkocht Bugatti alleen de diverse uitvoeringen van de Veyron en Chiron. In de laatste paar jaar zijn daar ook de Bolide, Centodieci, Divo en La Voiture Noire bijgekomen.

Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral

Bugatti Mistral met een vanafprijs van 5 miljoen euro

De Bugatti Mistral kost tenminste 5 miljoen euro en wordt in een oplage van 99 stuks gebouwd. Kun je je nog intekenen? Nee, natuurlijk niet. Alle 99 zijn al vergeven. Ongetwijfeld aan vermogende liefhebbers die al meer Bugatti's in de collectie hebben. Met de Mistral krijgen ze min of meer een open versie van de Divo, met achter de stoelen dezelfde 1600 pk sterke W16.

Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral
Dit is de allerlaatste Bugatti met W16-motor ooit: de Mistral

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt.
Lees meer »

Zoeken