Nieuws

Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen

Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen

Hyundai is lekker bezig. Eerder vandaag maakten we al kennis met de glorieuze N Vision 74 en nu krijgen we RN22e te zien. Saaie typeaanduiding voor een zeker niet saaie auto. Dit is een vooruitblik op de 585 pk sterke Hyundai Ioniq 6 N

De productie van de Hyundai Ioniq 6 start later dit jaar, op de krachtige N-versie moeten we nog veel langer wachten. Eerst aan de beurt is de Hyundai Ioniq 5 N, waarvan we reeds spionagefoto's voorbij hebben zien komen. Zijn aandrijflijn komt op alle punten overeen met die van de Kia EV6 GT, met twee elektromotoren, 585 pk en 740 Nm.

Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen
Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen
Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen

Hyundai Ioniq 6 N met topsnelheid van ruim 250 km/h

In deze Hyundai RN22e ligt dezelfde techniek, gekoppeld aan de reeds bekende 77,4 kWh-batterij uit de Ioniq 5. Volgens de officiële cijfers is de RN22e - en daarmee de Ioniq 6 N - meer dan 250 km/h snel. Over de sprint naar 100 km/h zegt Hyundai niks, maar als we de specificaties van de Kia EV6 GT erbij pakken, kunnen we een gokje wagen: 0 - 100 km/h in 3,5 tellen.

Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen
Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen
Deze spectaculaire Hyundai Ioniq 6 N kun je straks gewoon kopen

Elektronisch sperdifferentieel en torque vectoring

Om een zware en sterke elektrische auto als de RN22e weer tot stilstand te brengen zijn er flinke remmen nodig. En die heeft het studiemodel dan ook: schijven van 400 mm doorsnee en remklauwen met vier zuigers. Sportieve bestuurders profiteren ook van een elektronisch sperdifferentieel en torque vectoring (dat de aandrijfkrachten over de individuele wielen verdeelt).

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Remco Slump
Door Remco Slump

Voormalig redacteur van Auto Review. Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt.
Lees meer »

Zoeken