Chrysler 300C SRT-8 met 425 pk!
De Chrysler 300C met 5.7 liter V8 (340 pk) is absoluut geen stakker. Toch kon er nog wel een schepje bovenop vond men bij Chrysler. Daarom is er nu de Chrysler 300C SRT-8 waarvan de motor is opgeboord en de auto een stuk sneller is gemaakt!
Het ´Street and Racing Technology´ team van Chrysler staat garant voor supersnelle en sportieve auto´s. Neem bijvoorbeeld de eerder geïntroduceerde Dodge Ram SRT-10 en de Chrysler Crossfire SRT-6. Je kunt de toevoeging SRT zien zoals AMG een snelle Mercedes kenmerkt en de M bij BMW staat voor sportiviteit.
Flink getuned
De 300C is niet zomaar even aangepakt. Bij SRT weten ze wat ze doen en dat blijkt. De cilinders van de V8 zijn opgeboord tot 6,1 liter, de compressie in de motor verhoogd, de cilinderkop geheel vernieuwd en het toerental van de motor opgeschroefd. Behalve dat zijn de in- en uitlaatpoorten van de cilinders opgeboord. Dit alles heeft z´n vruchten afgeworpen in de vorm van een vermogenstoename van 85 pk tot 425 pk.
De 300C is niet zomaar even aangepakt. Bij SRT weten ze wat ze doen en dat blijkt. De cilinders van de V8 zijn opgeboord tot 6,1 liter, de compressie in de motor verhoogd, de cilinderkop geheel vernieuwd en het toerental van de motor opgeschroefd. Behalve dat zijn de in- en uitlaatpoorten van de cilinders opgeboord. Dit alles heeft z´n vruchten afgeworpen in de vorm van een vermogenstoename van 85 pk tot 425 pk.
Tip
Kies jouw autoverzekering
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.
425 pk op de achterwielen
Alle 425 pk´s worden via de achterwielen op het asfalt overgebracht. Om voldoende grip te hebben zijn de achterbanden uitgevoerd in de maat 255/45 en de voorwielen hebben de maat 245/45. De banden zitten om dikke 20 inch lichtmetalen velgen. Vol het gas intrappen hoort in combinatie met alle elektronica en deze enorme sloffen ervoor te zorgen dat de 300C SRT-8 snel van z´n plek kan komen. En dat is ook zo want in slechts 5 seconden sprint de 300C SRT-8 naar 100 km/h. Om op tijd tot stilstand te komen zijn er extra grote Brembo remmen gemonteerd.
Alle 425 pk´s worden via de achterwielen op het asfalt overgebracht. Om voldoende grip te hebben zijn de achterbanden uitgevoerd in de maat 255/45 en de voorwielen hebben de maat 245/45. De banden zitten om dikke 20 inch lichtmetalen velgen. Vol het gas intrappen hoort in combinatie met alle elektronica en deze enorme sloffen ervoor te zorgen dat de 300C SRT-8 snel van z´n plek kan komen. En dat is ook zo want in slechts 5 seconden sprint de 300C SRT-8 naar 100 km/h. Om op tijd tot stilstand te komen zijn er extra grote Brembo remmen gemonteerd.
Onderscheidend design
De 300C SRT-8 onderscheid zich van z´n normale soortgenoten door o.a. een gewijzigde voor- en achterbumper, een iets andere grille, een achterspoiler en wat SRT-badges. De SRT-8 versie is alleen leverbaar in zwart en zilver.
De 300C SRT-8 onderscheid zich van z´n normale soortgenoten door o.a. een gewijzigde voor- en achterbumper, een iets andere grille, een achterspoiler en wat SRT-badges. De SRT-8 versie is alleen leverbaar in zwart en zilver.
Begin 2005 op de markt
Begin 2005 zal de 300C SRT-8 op de Amerikaanse markt verschijnen. Het is nog onbekend of de auto ook naar Europa komt.
Begin 2005 zal de 300C SRT-8 op de Amerikaanse markt verschijnen. Het is nog onbekend of de auto ook naar Europa komt.
Zie ook
Tip
Kies jouw autoverzekering
Nieuwe auto kopen? Bij Interpolis kun je nu kiezen uit een uitgebreide autoverzekering of een basis autoverzekering.