BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep

BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep

BMW, wat doet u nu? Die vraag kunnen we stellen bij de introductie van de vreemd gestileerde BMW iX, maar ook bij de reactie van BMW op online kritiek. Want de fabrikant reageerde op sociale media nogal agressief op reaguurders die het design van de iX maar niks vinden. En daarbij wist BMW in één keer zijn hele doelgroep te beledigen.

Is de nieuwe BMW iX een mooie auto? Wij vinden van niet, en daarin zijn wij kennelijk niet de enige. Op sociale media regent het kritiek: vooral op de enorme nieren en op de afhangende kont. BMW dacht slim te zijn door die kritiek in een reclamecampagne te gebruiken, maar dat ging niet helemaal goed.

BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep
BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep
BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep

'Ok boomer', dan verander je toch niet!

Het marketingteam van BMW reageerde op negatieve comments met "OK Boomer. And what is your reason not to change?" En laat dat nou niet zo slim zijn. 'OK Boomer' wordt gebruikt door jongeren om in negatieve zin te benadrukken dat iemand uit de babyboomergeneratie komt (geboren tussen 1945 en 1964), of zich zo gedraagt.

Tip
Goed verzekerd de weg op
Goed verzekerd de weg op

Kies de dekking die bij jouw (elektrische) auto past met de Interpolis Autoverzekering. Standaard € 0,- eigen risico en vrije reparatiekeuze.

Babyboomers moeten de BMW iX kopen

De insinuatie is dat iemand die kritiek heeft op de BMW iX niet met zijn tijd mee gaat en tegen vooruitgang is. Het probleem voor BMW is alleen dat de doelgroep van het merk voor het overgrote deel uit babyboomers bestaat. Dus kwam de marketingafdeling van BMW twee dagen later met een verontschuldiging.

BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep
BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep
BMW iX-lancering: BMW biedt excuses aan na beledigen doelgroep

BMW wilde - uiteraard- niemand beledigen

"Het maakt niet uit wat je leeftijd is, wij horen wat je zegt. Sorry. Het was niet onze bedoeling om iemand te beledigen met ons gebruik van internetslang. De weg naar nieuwe mobiliteit is moeilijk, maar we hopen dat jullie met ons mee willen gaan op de reis ernaartoe."

Tip
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis
Bespaar op je autoverzekering met AutoBewust van Interpolis

Jij maakt zelf keuzes in de dekkingen.
Zo stel je de autoverzekering samen die bij jou past.
En houd je de premie laag.

Redactie
Door Redactie

Voor jou geselecteerd

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties