Nieuws

Basisversie Audi Q2 opgewaardeerd

Basisversie Audi Q2 opgewaardeerd

Wij vinden de Audi Q2 één van de leukste modellen van de fabrikant uit Ingolstadt. De basisversie is iets duurder geworden, maar dankzij een uitgebreidere standaarduitrusting ook aantrekkelijker. Audi noemt hem: Q2 Epic.

De Audi Q2 Epic staat standaard op 17-inch lichtmetalen wielen. Een inchje meer zou nog mooier zijn, maar goed, je kunt niet alles hebben. Led-koplampen en dynamische richtingaanwijzers behoren eveneens tot het pakket en aan de zijkant is Audi Q2 Epic te herkennen aan de in zilvergrijs gespoten C-stijl.

Standaard navigatie op Q2 Epic

Gelukkig blijft het niet bij uiterlijk vertoon alleen. Zo zorgt MMI-navigatie ervoor dat je de weg eigenlijk niet kúnt kwijtraken. Mocht je dat tóch doen, dan zorgt de volautomatische klimaatregeling ervoor dat je het hoofd koel houdt. Parkeerhulp achter en cruisecontrol helpen je paaltjes en snelheidsboetes te vermijden, en dankzij het audiosysteem met acht speakers hoef je je akoestisch nooit te vervelen. Mocht de verveling desondanks toeslaan, dan kun je je tijd volmaken door de mat aluminium accenten glanzend te poetsen.

Wat kost de Audi Q2 Epic?

De Audi Q2 Epic 30 TFSI is voorzien van een 116 pk sterke driecilinder motor en kost 33.920 euro. Als viercilinder 35 TFSI (150 pk) staat-ie voor 36.210 euro in de prijslijst. Benzinetopper is de dikke 40 TFSI quattro met 190 pk. Maar met een prijs van 48.750 euro blijft dat waarschijnlijk een zelden geziene gast op Neerlands wegen. Dieselen kan met de 30 TDI (38.610 euro) en de 35 TDI quattro (46.540 euro).

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
Basisversie Audi Q2 opgewaardeerd
Basisversie Audi Q2 opgewaardeerd
Basisversie Audi Q2 opgewaardeerd
Basisversie Audi Q2 opgewaardeerd
Gert Wegman
Door Gert Wegman

Speelt al zijn leven lang met auto’s en taal, en wordt daar sinds 1989 nog voor betaald ook. Werkte ooit voor de industrie, maar is in 2002 ‘overgelopen’ naar de media. Dol op turbo’s, eigenzinnige auto’s en klassiek motorgegrom, gefascineerd door de stille kracht van EV’s.
Lees meer »

Zoeken