Nieuws

BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2

BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2

Het einde is nabij voor de BMW M2. Daarom komt er een speciale afscheidseditie: de gelimiteerde M2 CS. En de foto’s daarvan zijn – hoe kan het ook anders – het internet op gelekt.

Naar verwachting maakt de M2 CS op 22 november zijn debuut op de autoshow van Los Angeles. Het model onderscheidt zich van de ‘gewone’ M2 met diverse koolstofvezel delen, zoals de motorkap (met daarin een centrale luchtopening), het dak, de achterspoiler en diffuser. De M2 CS staat op 19-inch lichtgewicht wielen, die leverbaar zijn in het zwart of het matgoud.

BMW M3/M4

Onder de motorkap ligt de bekende S55-motor uit de BMW M3/M4. In de M2 Competition levert die 410 pk, maar de CS komt waarschijnlijk aan 450 pk. Het koppel blijft gelijk op 550 Nm. Naar verluidt sprint de M2 CS in net geen 4,0 seconden naar 100 km/h. Hij wordt leverbaar met een handbak of een automaat met dubbele koppeling. 

Twee turbo's

Toen BMW in 2015 de M2 introduceerde, had hij de N55-krachtbron voorin: een 3,0-liter zescilinder lijnmotor met één turbo en 370 pk. Hetzelfde blok ligt in de X4 M40i en levert daarin 10 pk minder. De S55 van de M2 Competition en M2 CS heeft twee turbo’s en is een echte M-motor.

Wekelijks autoplezier in je mailbox?

  • ✓ Mis geen belangrijk autonieuws
  • ✓ Exclusieve verhalen alleen voor jou
  • ✓ Speciale kortingen en acties
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
BMW M2 CS: Een knallend afscheid voor de M2
Remco Slump
Door Remco Slump

Liep in 2005 stage bij het autoblad dat hij als kind las en bleek best een potje te kunnen schrijven. Heeft dringend een hoger salaris nodig, aangezien youngtimers uit de 90s en 00’s akelig duur zijn geworden. Kwijlt zonder schaamte als er een BMW 850CSi langsrijdt.

Zoeken

Merk- & modeldossiers